Thank you for the music med Kalle Moraeus, Gunilla Backman och Johan Boding på Sofiero 23 jul 2020. En hyllningskonsert till Björn & Benny. Pressbild.

Hyllningskonsert till Björn & Benny på Sofiero

Den 23 juli kommer Gunilla Backman, Kalle Moraeus och Johan Boding till Sofiero slott i Helsingborg med sin show Thank you for the music. Konserten är en hyllning till Björn Ulvaeus och Benny Anderssons låtskatt och publiken bjuds på det bästa från bland annat Chess, Mamma Mia och Kristina från Duvemåla.

Under hösten har hitkavalkaden Thank you for the music turnerat för fulla hus runt om i Sverige. Nu meddelar artisterna att de gästar Sofiero slott för en utomhuskonsert sommaren 2020. Med sig på scenen har Backman, Moraeus och Boding ett sjumannaband under ledning av Johan Granström. Även sångerskorna Jenny Redenkvist och Linda Holberg medverkar i showen.

När två av landets mest folkkära och populära kompositörer tolkas kan publiken se fram mot en stjärnfylld parad av välbekanta låtar. Det blir musik från 1966 och framåt och artisterna varvar hits från Abba, Benny Anderssons Orkester och olika musikaler med personliga anekdoter om Björn och Benny.

Kalle Moraeus är nära vän till Benny Andersson och medlem i Benny Anderssons Orkester. Under många år var Kalle Moraeus programledare för SVT-succéer som Så ska det låta och Moraeus med mera.

Gunilla Backman är en av Sveriges största musikalartister. Mellan 2005–2007 hade Gunilla Backman rollen som Donna i den svenska musikalversionen av Mamma Mia på Cirkus i Stockholm.

Johan Bodin har haft stora roller i flera svenska musikaler och konserter. För många är han framför allt känd för sina hyllningskonserter till Queen.

Biljetter till Thank you for the music släpps måndag 16 december klockan 10.00

NÄR: torsdag 23 juli 2020 kl. 19.30 (dörrarna öppnas 18.00)
VAR: Sofiero slott i Helsingborg

Bertil Alm, projektledare Helsingborg Arena & Scen AB, 073-231 14 09