Lars Winnerbäck uppträder på Sofiero Slott 8 juli 2022.

Winnerbäck till Sofiero 2022

VIKTIG INFORMATION
Lars Winnerbäcks konsert på Sofiero är framflyttad till 8 juli 2022 på grund av myndigheternas publikrestrektioner. Läs mer på arrangörens webbplats.

-------------

Den 8 juli 2022 kommer den folkkäre artisten till Helsingborg för en konsert på Sofiero slott.

Hösten 2019 släppte Lars Winnerbäck sitt tolfte album, Eldtuppen, som enligt recensenter och fans räknas som en av hans bästa. Under sommarens konserter blandas låtar från Eldtuppen med sånger från hans 20-åriga långa karriär som artist. Med sina album Söndermarken, Hosianna, Granit & Morän och Med solen i ögonen samt ett flertal turnéer i bagaget är Lars Winnerbäck en av Sveriges mest populära liveartister. Han har mottagit flera Grammisar, Rockbjörnar och P3-priser.

Med sig på sommarens turné har Winnerbäck ett band bestående av Jerker Odelholm (bas), Staffan Johansson (gitarr), Carl Ekerstam (gitarr), Therese Johansson (gitarr/sång), Johanna Löfgren (trummor) och Tomas Hallonsten (keyboard).

VAR: Sofiero Slott Helsingborg
NÄR: 8 juli 2022