Lars Winnerbäck inleder sin sommarturné 2020 på Sofiero Slott 10 juli

Winnerbäck till Sofiero 2021

VIKTIG INFORMATION
Lars Winnerbäcks konsert på Sofiero är framflyttad till 9 juli 2021 på grund av regeringens beslut att tillfälligt stoppa sammankomster med fler än 50 personer. Läs mer på arrangörens hemsida.

-------------

Den 9 juli 2021 kommer den folkkäre artisten till Helsingborg för en konsert på Sofiero Slott.

Hösten 2019 släppte Lars Winnerbäck sitt tolfte album, ”Eldtuppen”, som enligt recensenter och fans räknas som en av hans bästa. Under sommarens konserter blandas låtar från Eldtuppen med sånger från hans 20-åriga långa karriär som artist. Med sina album ”Söndermarken”, ”Hosianna”, ”Granit & Morän” och ”Med solen i ögonen” samt ett flertal turnéer i bagaget är Lars Winnerbäck en av Sveriges mest populära liveartister. Han har mottagit flera Grammisar, Rockbjörnar och P3-priser.

Med sig på sommarens turné har Winnerbäck ett band bestående av Jerker Odelholm (bas), Staffan Johansson (gitarr), Carl Ekerstam (gitarr), Therese Johansson (gitarr/sång), Johanna Löfgren (trummor) och Tomas Hallonsten (keyboard).

VAR: Sofiero Slott Helsingborg
NÄR: 9 juli 2021