Soft Touchs AB e-handel för återförsäljare är nu mobilanpassad

Återförsäljare till Soft Touch AB blir allt mer mobila. För att möta behovet har företaget nu mobilanpassat sin e-handel för orderläggning. E-handeln blir tydligare då text och bilder automatiskt visas i rätt storlek och på rätt plats oavsett om användaren använder mobiltelefon, surfplatta eller dator.

Under senaste tiden har Soft Touch AB haft mycket i görningen gällande webbutveckling. Först ut var lanseringen av en ny och modern e-handel för återförsäljare. Sedan sjösattes flera mindre sajter för profilering av arbetshandskar, så kallad private brand. Sist släppte Soft Touch AB sin nya hemsida med ett tydligt fokus på arbetshandskar. Nästa steg i utvecklingen har varit att förbättra e-handeln så att det går enkelt att lägga order även på mobiltelefoner.

"Mobila enheter som surfplattor och mobiltelefoner blir allt viktigare för våra kunder. En tredjedel av all Internettrafik idag kommer från mobila enheter", säger Andreas Linder, Grafiskt ansvarig på Soft Touch AB. "För att möta upp behovet har vi nu gjort alla steg i orderläggning responsiv. En hemsida med responsiv design anpassar sig efter enheten den visas i. Det blir tydligare då text och bilder automatiskt visas i rätt storlek och på rätt plats oavsett om användaren använder mobiltelefon, surfplatta eller dator", avslutar Andreas Linder.

"Ett av våra mål är att öka tillgängligheten för våra kunder och det här är ett steg i rätt riktning", säger Michael Cederkvist VD på Soft Touch AB. "Det här blir än viktigare då vi lanserat flera nya handelsplatser där vi erbjuder eget varumärke (Private Brand) på våra handskar. Inom kort lanserar vi här en rad nya spännande modeller som är gjorda för sätta sitt eget varumärke på", avslutar Michael Cederkvist.

• responsiv
  • mobilanpassad