Softhouse och Kvadrat inleder samarbete

Softhouse i Småland breddar sitt portfolio av partners och inleder ett samarbete med Kvadrat i Småland. Avsikten med samarbetet är att stärka befintliga och nya affärer och ge en ännu bredare tillgång till kompetens för båda parter.

- Det är idag en utmaning i vår bransch att ha tillgänglig expertkompetens för alla olika uppdrag som vi blir erbjudna. Därför är det roligt att få samarbeta med en partner som Kvadrat som erbjuder expertkompetens samt håller en hög nivå i sina leveranser och som kan stötta oss när vi behöver förstärkning i olika typer av uppdrag, säger Kemal Basic, VD Softhouse Småland.

Softhouse arbetar bland annat med större åtaganden och ramavtal. Större åtaganden är ett område som Softhouse ser att Kvadrat kan komplettera och stötta med sin expertkompetens i. Kvadrat har idag tillgång till större ramavtal och ser gärna att Softhouse kan stötta med sin starka och breda kompetens inom mjukvara och teknik.

- Softhouse kompletterar vårt erbjudande till våra kunder på ett bra sätt precis som vi kompletterar dem. Vi delar även synen på marknaden och har liknande värdegrund. Jag har stort förtroende för Softhouse, det här avtalet kommer att stärka oss båda. Det här kommer att ge våra kunder möjlighet till en ännu bättre leverans, säger Jan Cserpes, Affärsområdeschef Kvadrat Växjö.

För oss är samarbeten med olika partners viktigt för att bredda och säkerställa vårt utbud och därigenom kunna bidra till ett mer digitalt samhälle.

Samarbetet har inletts under April 2021.

Kemal Basic, VD Softhouse Consulting Småland AB,

0761 - 832 444, kemal.basic@softhouse.se

Rebecka Lindhe, Marknad- och kommunikationschef, Softhouse Consulting

0729 – 829 409, rebecka.lindhe@softhouse.se

Om Softhouse

Softhouse utvecklar digitala affärer, mjukvara och människor. Softhouse erbjuder tjänster inom mjukvaruutveckling och digital transformation. Företaget grundades 1996 och var en av de första att introducera Agil metodik i Sverige. Softhouse sysselsätter ca 300 medarbetare fördelat på kontor i Malmö, Karlskrona, Karlshamn, Växjö, Jönköping, Stockholm och Sarajevo.

Softhouse håller regelbundet utbildningar, kurser och event genom Softhouse Akademi där man hittills utbildat över 20 000 scrum masters. Softhouse Invest investerar i företag med stort mjukvarubehov där företaget bidrar med ledning och finansiering. 2021 Förvärvade Softhouse fullservicebyrån Milou Communication.

Kontaktperson Kvadrat

Jan Cserpes, Affärsområdeschef Kvadrat AB
    jan.cserpes@kvadrat.se

Om Kvadrat

Kvadrat är Sveriges lyckligaste konsulter - Landets största bolag för egenföretagande konsulter. Vi erbjuder våra kunder en unik kombination av konsultens expertis och egenföretagarens engagemang, attityd och motivation att alltid lyckas. Kvadrat bildades 1988 och idag är vi ca 500 Kvadratare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Norrköping, Jönköping, Växjö, Örebro, Borlänge och Sundsvall.