Softhouse satsar - rekryterar erfaren ledare i Karlshamn

Jörgen Persson rekryteras som ny ledare till Softhouse kontor i Karlshamn. Softhouse sysselsätter ca 300 medarbetare på sina sju olika kontor där man arbetar med digital transformation och mjukvaruutveckling. Jörgen har många års erfarenhet från olika chefsroller på Telenor och har tidigare bla. arbetat med förändringsledning och olika digitaliseringsprojekt.

- Det är knappt två år sedan vi startade kontoret i Karlshamn och vi ser fortsatt en stor potential på marknaden. Det känns extra kul att en så kompetent och driven person som Jörgen väljer att ansluta till oss och jag är övertygad att han kommer accelerera tillväxten i Karlshamn, säger Tobias Kummel som är ansvarig för verksamheterna i Sydost.

Jörgen Persson kommer ursprungligen från Karlshamn och har under många arbetat som ledare på Telenor i Karlskrona och Stockholm. Där har han drivit förändrings- och digitaliseringsprojekt inom flera olika verksamhetsområden. Det har alltid varit fokus på förändringsledning för Jörgen. Han har en stor erfarenhet och förståelse från ett bolags olika processer och kommer på ett naturligt sätt att kunna engagera sig i de verksamhetsområden som Softhouse kunder verkar inom. Jörgen tror på samverkan och det goda partnerskapet både internt och externt och han ser en stor potential i regionen tillsammans med den kompetens och erfarenhet som Softhouse erbjuder.

- Jag är övertygad om att med Softhouse starka kompetenser och breda erfarenheter så kan vi skapa nära samarbeten med olika företag som är verksamma i och runt om Karlshamn. På Telenor har jag haft förmånen att utvecklas inom flera olika ledande roller och efter många år på samma ställe så kände jag att jag ville testa nya utmaningar. Det som lockar mig till Softhouse är deras goda rykte om en stark och sund kultur i bolaget. Att man bryr sig om och ställer upp för varandra samtidigt som man har höga ambitioner och sunda målsättningar. Det känns väldigt spännande att få förmånen att få vara en del av Softhouse fortsatta resa framåt, säger Jörgen Persson, ny ledare på Softhouse i Karlshamn.

Jörgen Persson tillträder sin nya tjänst från och med 17:e Maj 2021.

• konsultföretag
    • karlskrona