Tobias Kummel blir ny VD för Softhouse i Karlskrona och Karlshamn

Nu är det klart att Softhouse med 250 medarbetare rekryterar en ny VD, Tobias Kummel, till kontoren i Karlshamn och Karlskrona. Tobias kommer tidigare från en roll som Business Unit Manager på Sigma IT i Karlskrona och tillträder sin nya roll från och med den 4:e Maj 2020.

Det känns otroligt kul att en så omtyckt, kompetent och branschkunnig ledare vill axla rollen som VD för våra kontor i Sydost, säger Anna Bäcklin, Koncernchef, Softhouse.

Tobias Kummel kommer tidigare från en roll som Business Unit Manager på Sigma IT där han har varit verksam i snart 9 år. Dessförinnan var Tobias med och grundade Doberman där han arbetade drygt 10 år innan konsultbranschen lockade. Nu tar han klivet in som VD för Softhouse verksamhet i Karlskrona och Karlshamn.

- Jag är väldigt glad, hedrad och taggad på min nya uppgift och ser med stor spänning fram emot att få vara med och bidra till Softhouse resa framåt och det fina ryktet som Softhouse-konsulter har i branschen och på den lokala marknaden. Tillsammans skapar vi digitala affärer och ett riktigt bra teamwork säger Tobias Kummel

Tobias Kummel tillträder sin nya tjänst från och med 4:e Maj 2020. Han ersätter tidigare VD Anna Bäcklin som lämnar dubbla stolar och nu kan fokusera helt på sin roll som koncernchef för Softhouse Consulting Sverige AB.