Yvonne Nilsson (insprängd bild ) är ekonomiansvarig på El-modul i Kristinehamn

El-modul i Kristinehamn satsar på SoftOne Affärssystem och FDT Butiksdatalösning

Nu satsar El-modul på en integrerad helhetslösning med SoftOne som Affärssystem för Elinstallationsverksamheten och FDT som butiksdatalösning för vitvaruverksamheten, med integration till SoftOne Ekonomi för båda verksamheterna. För ekonomin nyttjas SoftOne GO Redovisning med reskontror och Elektronisk Fakturahantering med tolkning och EDI.

El-Modul i Kristinehamn har dels en elinstallationsverksamhet inom Elkedjan och dels en vitvarubutik inom Elon.

SoftOne Group har ett strategiskt samarbete med såväl Elkedjan som FDT System, ett helägt dotterföretag till Elon Group.

För ytterligare information:

Christian Borell, VD FDT System 0706-892433

Håkan Lord, VD SoftOne Group 070-2648415

SoftOne Group är ett nordiskt bolag som erbjuder molntjänsten SoftOne GO Affärs- och HR System till mindre och medelstora företag i Norden. SoftOne är den ledande leverantören av Molntjänster till El-, VVS och hantverksföretag med totalt cirka 50.000 användare. Bland kunderna finns Elkedjan och Instalco, men även ICA, Tele2 bútikerna, Fredells byggvaruhandel, med flera inom service- och hantverksföretag, handel och redovisningsbyråer.

SoftOne GO Molntjänst omfattar såväl moduler inom försäljning och ekonomi som projektredovisning, logistik, HR och lön och är den ledande helhetslösningen som molntjänst på den Nordiska marknaden.

Sofie Samrell

Presskontakt CMO +46 734 15 43 24