DATRON neo för CNC-fräsning med hög kvalitet

En unik CNC-fräsmaskin för höghastighetsbearbetning

Ta fram prototyper, tillverka era egna detaljer och serier
CNC-fräsmaskinen DATRON neo designad och konstruerad för att ge fler företag och användare möjligheten att börja använda höghastighetsfräsning (high-speed milling) i sina egna lokaler. Med CNC-fräsmaskinen DATRON neo är det enkelt att komma i gång, maskinen installeras snabbt och enkelt.

CNC-fräsmaskinen DATRON neo har en mjukvara som är lätt att använda och ger användaren full kontroll över 3-axlig fräsning utan att det krävs flera år av erfarenhet som maskinist/operatör. Dessutom går fräsmaskinen att komplettera med en 4:e axel. DATRON neo har ett smartphoneliknande (touch screen) interface som gör att användaren faktiskt bara klickar på kommandona. Det är enkelt att föjla bearbetningen via en runscreen.

Boka gärna en demo för att se och prova.

Se video från ett företag som fick test en DATRON neo

CNC-fräsmaskinen DATRON neo är ergonomisk och det är lätt att komma åt arbetsområdet via maskinens front och därmed uppnås en snabb och säker setup av arbetsstycket.

DATRON neo har dessutom vunnit det tyska industridesign priset - Reddot Award 2016.

Allt är lättöverskådligt
Enkel och tydlig design med självförklarande ikoner
Realistisk 3D grafik
Maskinens aktuella status visas tydligt på en "run screen"

Lätt hantering
Intuitiv knapptryckning, i likhet med en smartphone
Kamera-assisterad setup via "swipe"-rörelser
Intuitiva App-liknande funktioner

Producera dina idéer snabbt och enkelt
Snabb och enkel process
Endast 4 steg till färdigt arbetsstycke
Kompatibel med ledande CAM leverantörer
Tilläggsdata från CAM kan användas

Tveka inte att kontakta oss för ytterligare information om DATRONs CNC-maskiner och mjukvara
Vi finns på telefon 040-536600 eller solectro(@)solectro.se

Vi har även utsug- och filtersystem för att fånga upp farliga partiklar som uppstår vid bearbetning av olika material tillsammans med olika skäroljor och industrisprit.