Utsug som filtrerar luften i laboratoriemiljön

Utsug som filtrerar luften i laboratoriemiljön

Ren och frisk luft i labbet
Under analys- och syntesprocesser uppstår ofta farliga luftburna föroreningar. Vanligtvis förekommer de i små mängder, men särskilt vid kemiska, farmaceutiska eller medicinska situationer kan de bli mycket farliga för människans hälsa. För att få en ren och frisk luft i labbet har ULT tagit fram LabCat JUMBO 2.0 som är ett specialdesignat utsug med filterenhet. LabCat JUMBO 2.0 är litet och mobilt, vilket gör det lätt att flytta mellan olika arbetsplatser. LabCat JUMBO 2.0 är lätt att anpassa för olika arbetsplatser genom flexibla utsugsarmar och munstycke för att exakt och direkt kunna fånga upp de farliga ämnena vid ursprungskällan. LabCat JUMBO 2.0 har ett filtreringssystem som garanterar luftrening av partiklar från grovt till mycket fint damm, lukt och farliga gaser.

LabCat JUMBO 2.0 är en del av ULT AGs sortiment av utsug med filtersystem som på ett enkelt och ekonomiskt sätt ger en renare och bättre arbetsmiljö.