Plug-in controller från Nanotec

Plug-in controller som tar minimal plats

Motor Controller – CPB har maximal prestanda
I kombination med utökade funktioner som accelerationsmatning framåt och ryckbegränsade ramper, fältorienterade vridmoment, hastighets- och positionskontroll uppnås optimal dynamisk prestanda och cykeltid. Förutom motorfeedback via hallsensorer, inkrementella encoders eller SSI-encoders är det också möjligt att integrera ytterligare en roterande encoder.

CPB är lätt att anpassa
Eftersom hårdvarukablaget för fältbussen, ingången/utgången och encoder finns på själva huvudkortet så kan motorcontrollern enkelt anpassas för individuella krav.

Enhetligt koncept
De tre olika varianterna med 150, 300 och 750 Watt i märkeffekt har samma funktioner och identisk pintilldelning på logikkontakten. Som ett resultat av detta så kan flera prestationsklasser av ett kundanpassat huvudkort eller fleraxligt kort realiseras med olika krav för varje axel.

Kompakt fleraxlig controller
Den 4-axliga EtherCAT-controllern CM-CPB3-44 visar hur en fleraxlig controller kan implementeras i mycket små utrymmen. De fyra EtherCAT axlarna ansluts direkt på kortet med hjälp av ett EtherCAT-nätverk och går även att konfigurera via USB. På så sätt kan alla axlar styras via ett och samma gränssnitt.

Verksamheten omfattas av ett brett spektrum av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering som lineära axlar, gejder och alumiumprofiler, komplettlösningar, specialmaskiner, motorer, controller, robotar, CNC-maskiner, CNC-fräsverktyg, PCB-prototyping, Laser, SMD samt dentalmaskiner.