SOLECTRO AB presenterar laserplastsvetsning på The Evertiq Conference i Lund den 25:e September. Laserplastsvetsning är sammanfogningstekniken som ger högre kvalitet och mindre påfrestning på komponenten.

The Evertiq Conference (TEC) är en Table-top-utställning med flertalet utställare som visar upp sina produkter och tjänster. Nu är det återigen Lunds tur. Vi på SOLECTRO AB kommer bland annat att presentera laserplastsvetsning.

Laserplastsvetsning är en metod för att sammanfoga två eller flera termoplastiska komponenter.
Även om det finns många olika metoder för att sammanfoga termoplaster så har laserplast-
svetsning några mycket tydliga fördelar: högre sammanfogningskvalitet, minimalt med blänk eller partiklar, bättre kvalitetskontroll, mindre påfrestning på komponenten samt förmågan att kunna svetsa komplexa och komplicerade former.

När plaster sammanfogas genom lasersvetsning, passerar laserstrålen genom den övre lasergenomsläppliga delen för att sedan överföra sin energi till den nedre laserabsorberande delen. Ett måttligt klämtryck säkerställer tillförlitlig värmeledning mellan de två komponenterna som skall sammanfogas. Svetsfogen mjukgör och bildar efter kylning en säker och stark svets.

Se video

Ta med dig dina kollegor på TEC i Lund 2014, Hotel Scandic Star, en industrihändelse med diskussioner och utställningar om avancerad ny teknik i området mönsterkortskonstruktion, elektronikmontering samt komponenter. Det kommer att hållas förstklassiga tekniska seminarier
som presenterar nya studier och innovationer.

Klicka här för kostnadsfri registrering. Välkommen till TEC Lund den 25:e September 2014!

Vi ser fram emot ert besök!

Kontaktpersoner:
Gerhard Tetzlaff
E-mail: gerhard.tetzlaff@solectro.se

Per Lindgren
E-mail: per.lindgren@solectro.se

Mattias Tetzlaff
E-mail: mattias.tetzlaff@solectro.se

Verksamheten omfattas av utveckling, produktion, försäljning och service av komponenter för automatisering, komplettlösningar, specialmaskiner, robotar, CNC-maskiner,PCB-prototyping, laser, SMD samt dentalmaskiner.

Relaterat innehåll