Power.se väljer Solid Försäkring för e-handelssatsning i Sverige

Den norska elektronikkedjan Power gör nu entré på den svenska marknaden med e-handelssatsningen power.se. Solid Försäkring har fått förtroendet att leverera produktförsäkringar till kedjan för att ge ett starkt allriskskydd åt konsumenterna. Affären är en utökning av ett flerårigt samarbeta inom produktförsäkringar med kedjan i Norge och Finland.

Power är ett koncept utvecklat för framtidens retail där e-handel står i centrum för vad som sker i butiker. Power startade i Norge 1962 och Danmark 2015. I Sverige har Power etablerat verksamhet under 2017, inledningsvis med fokus på e-handel. Därefter planeras etableringen av ett nät av butiker runtom i landet.

Målet är att förändra den svenska hemelektronik-marknaden genom rejält sänkta priser på hemelektronik och vitvaror på samma sätt som man redan gjort i Danmark och Finland. För Solid Försäkring är produktförsäkringar inom hemelektronik en grundpelare och med stark närvaro i hela Norden kan företaget bistå Power i deras nordiska marknadsexpansion.