Nyhet -

XXL först ut på den norska marknaden att lansera Solid Försäkrings koncept för trygga cykelförsäkringar

Solid Försäkring växer på den nordiska marknaden med butikskedjan XXL i Norge. Genom det nya samarbetet är XXL Sport & Villmark den första cykelkedjan i Norge som kan erbjuda sina kunder en trygg cykelförsäkring, som oberoende av vilket hemförsäkringsbolag kunden har, ger ersättning vid stöld av cykel. Lanseringen av det nya konceptet har nu startat och mött positiv respons från kunder som vill köpa ny cykel.

Solid Försäkrings affärssegment inom cykelförsäkringar tar nu ett kliv in på den norska marknaden genom samarbetet med den norska delen av butikskedjan XXL Sport & Villmark. Det nya samarbetet möter efterfrågan från dagens konsumenter att få möjlighet att komplettera sitt cykelköp med en trygg försäkringslösning.

- Det ligger verkligen i tiden att kunna erbjuda en trygg och modern försäkringslösning när våra kunder vill handla ny cykel. Därför är vi glada att XXL i samtliga sina norska butiker kan erbjuda alla cykelköpare att teckna en Solid självriskförsäkring, säger Carlo Marques, Nordic Sales Manager-Service, XXL Sport & Villmark.

Solid Försäkring har över 20 års erfarenhet från cykelbranschen och har byggt Sveriges ledande stöldskyddsregister. Registret innehåller sökbara cyklar och är direkt uppkopplat både mot polis och försäkringsbolag. I och med lanseringen tillsammans med XXL i Norge bygger vi nu Nordens största cykelregister.

- XXL Sport & Villmark har under ett antal år förmedlat Solids cykelförsäkringar i både Sverige och Finland. I och med affären med XXL Norge tar vi nu ett ännu större grepp om försäkringsmarknaden på cyklar i Norden, säger Mats Nilsson, Key Account Manager, Solid Försäkring.

För mer information:
Mats Nilsson, Key Account Manager, Solid Försäkring,