Motormännen väljer Solid Försäkringar

Motormännen är Sveriges största oberoende bilistorganisation med cirka 120 000 medlemmar.  Motormännen har förmedlat försäkringar i egen regi till medlemmarna i ungefär ett och ett halvt år. För att ge medlemmarna de allra bästa villkoren väljer man nu att byta försäkringsgivare till Solid Försäkringar. Motormännen kommer att förmedla försäkringar till bil, husvagn, släpvagn, hem, villa och fritidshus. Nytt för i år blir husbils- och veteranbilsförsäkringar, dessutom förmedlar man sedan tidigare Motormännens Väghjälp genom Solid Försäkringar som försäkringsgivare.

-Genom att välja Solid Försäkringar som försäkringsgivare hoppas vi kunna bli mer offensiva i vårt utbud till våra medlemmar. Vi kommer att kunna erbjuda exempelvis försäkring för husbilar och veteranbilar vilket vi hittills saknat. Det är också målsättningen att vi ska bli mer konkurrenskraftiga i områden där vi har många medlemmar och när medlemmarna har nya bilar. Våra hem- och villaförsäkringar anpassas också bättre till de önskemål som finns hos våra medlemmar, säger Maria Spetz, VD Motormännen.

Motormännen är Solid Försäkringars första stora samarbetspartner inom segmenten civil- och motorförsäkring.

- Samarbetet med Motormännen är ett för oss strategiskt väldigt viktigt samarbete. I och med detta samarbete står vi för första gången som försäkringsgivare åt bil- och hemförsäkringar, detta blir starten på den större volym av denna typ av försäkringar som vi räknar med under 2010, Säger Michael Bergh, VD Solid Försäkringar.

Mer om Motormännen på www.motormannen.se
Maria Spetz, VD, 08-690 38 53/ 070-694 83 15
E-post: maria.spetz@motormannen.se

• boendeförsäkringar
  • fordonsförsäkringar
  • motormännen
  • försäkringar

Malin Roos, presskontakt:  042-38 20 62 eller 0703- 88 20 62, malin.roos@solidab.se

Solid Försäkringar är ett försäkringsbolag som erbjuder ovanligt okrångliga försäkringar. Enbart i Sverige har Solid Försäkringar 3 miljoner kunder och över 5 500 ombud. Solid Försäkringar driver även verksamhet i övriga Norden och delar av Europa. Solid Försäkringar ingår i Resurs Gruppen.  Solid Försäkringars grundades 1993 och har sedan dess haft sitt huvudkontor i Helsingborg. 2009 uppgick Solids omsättning till en miljard kronor.