Solid Försäkringar försäkrar Stigas skogs- och trädgårdsmaskiner

Solid Försäkringar tar ytterligare positioner inom produktförsäkring. Nu inleds ett samarbete med GGP Sweden AB som gäller försäkringslösningar för deras varumärke Stigas skogs- och trädgårdsmaskiner.

Kunder som köper skogs- eller trädgårdsutrustning från en Stiga-återförsäljare kommer inom kort att erbjudas två månaders trygghetsförsäkring utan extra kostnad. Ett antal utvalda återförsäljare kommer även att kunna erbjuda sina kunder en 12 månaders kostnadsfri trygghetsförsäkring i samband med köp av robotgräsklippare. Försäkringarna täcker funktions- och otursskador och efter den inledande, kostnadsfria perioden, erbjuds kunden att förlänga försäkringen för ytterligare ett år av extra trygghet.

– Det känns bra att inleda ett samarbete med en så trygg och stabil partner som Solid Försäkringar. En anpassad produktförsäkring stärker mervärdet av våra produkter och ger ett extra skydd om oturen skulle vara framme. Anledningen till att vi valt just Solid Försäkringar som vår försäkringspartner är den långa erfarenheten av att arbeta med produktförsäkringar, säger Thomas Elvlin, VD, GGP Sweden AB.

Solid Försäkringar har rötterna i detaljhandeln och är en marknadsledande aktör inom nischade produktförsäkringar på den svenska marknaden. I Norden erbjuder över 6 000 butiker och e-handlare Solid Försäkringars profilerade trygghetslösningar till sina kunder.

– Vi är glada över att GGP Sweden AB har gett Solid Försäkringar uppdraget att stå för försäkringen av Stigas produkter. Att de väljer oss visar att våra försäkringar är pålitliga och skapar ett mervärde i kundrelationen. Vi förbättrar vår ställning på marknaden och kan presentera ytterligare ett kvitto hur vi, på ett okrångligt sätt, erbjuder en konkurrenskraftig produktförsäkring, säger Helen Hedvind Persson, New Business Sales, Solid Försäkring.

GGP Sweden AB har en ledande position inom tillverkning av skogs- och trädgårdsutrustning i Sverige. Varumärket Stiga grundandes 1934 och har varit en del av GGP Gruppen sedan 2000. De erbjuder sina konsumentprodukter genom ett starkt återförsäljarnätverk.