Solid Försäkringar och Vartex ger cykelkunderna ett tryggare köp

Solid Försäkringar fortsätter ta marknadsandelar inom cykelbranschen. Nu senast tillsammans med Vartex, ett av Sveriges ledande grossistföretag på cykelmarknaden. Genom samarbetet får Vartex kunder en cykelförsäkring som ger ett starkt skydd vid cykelstöld och för borttappade nycklar.

Vid köp av cykel får Vartex kunder en självriskeliminering och stöldskyddsregistrering kostnadsfritt i tre månader samt en nyckelbricka som är kostnadsfri i sex månader. En trygghet vid cykelstöld eller om nycklarna tappas bort.

- Solid Försäkringar är en stabil partner med många års erfarenhet av cykelbranschen vilket gjorde vårt val av samarbetspartner enkelt. Med cykelförsäkringen kan vi erbjuda våra kunder ett attraktivt skydd som ger dem ett mervärde i form av ett tryggare cykelköp, säger Mats Douhan VD på Vartex.

Solid Försäkringar har över 15 års erfarenhet från cykelbranschen och bygger nu upp ett av Sveriges ledande stöldskyddsregister. Registret innehåller sökbara cyklar och är direkt uppkopplat både mot polis och försäkringsbolag. Genom samarbetet med Vartex stärker Solid Försäkringar sin position inom segmentet ytterligare.

- Nu ökar vi våra marknadsandelar på cykelmarknaden ännu mer och samarbetet med Vartex är ytterligare ett bevis på att vi har ett konkurrenskraftigt erbjudande till våra kunder. Vi kommer att förvalta förtroendet väl och hjälpa Vartex att utveckla sin affär ytterligare med försäkringskonceptet, säger Therese Serman, Key Account Manager Solid Försäkringar.

Vartex är ett av Sveriges ledande grossistföretag inom Cykel, Mc-tillbehör samt motionsredskap. Vartex säljer cyklar i alla kategorier från varumärken som Batavus, Lapierre, Tunturi, Redline och Diamondback.

• cykelförsäkring
  • vartex