Nu kan du betala med Swish på Solidsport

Äntligen kan du betala en livesändning på Solidsport med Swish. Utvecklingen går framåt i rekordfart och det gäller att hänga med som företag. Implementeringen av Swish förenklar nu konsumtionen av livesändningar för tittarna.

I veckan lanserades Swish på Solidsport. Nu kan tittarna även betala livesändningar med det populära alternativet Swish.

- Genom att erbjuda Swish som betalalternativ så blir det ännu enklare att konsumera våra kunders innehåll säger Mathias Stjernström, CTO Solidsport.

Den digitala utvecklingen går framåt i rekordfart och användningen av en mobil enhet vid betalningar och Swish växer hela tiden. I Sverige använder hela 86% av befolkningen mobila enheter vid betalningar.

- Vi strävar alltid efter att erbjuda aktuella och moderna betalningsalternativ och med närmare 6 miljoner användare så blir Swish en given betalningslösning för Solidsport. Mig veterligen så är vi även först bland OTT-plattformar i Sverige med att implementera swish säger Mathias Stjernström, CTO Solidsport.

Fakta om Solidsport

Solidsport är en digital sportkanal där alla sporter kan livesända matcher, tävlingar och evenemang, oavsett nivå eller ålder. Bland Solidsports partners finns finns alltifrån föreningar, förbund, ligor och turneringar i en rad olika sporter. Plattformen erbjuder möjlighet för Solidsports partners att ta betalt för sitt innehåll för att på så sätt finansiera produktionen och ge ett överskott. Betalningsmöjligheter erbjuds i olika former, från köp av enskilda sändningar sk. PPV eller genom att ta betalt för innehåll i abonnemangsform likt Netflix. www.solidsport.com

Fanny Wallén
Mail: wallen@solidtango.com