Perfekt sändning med hjälp av Solidtango

I tisdags kväll stramades handbollsmatchen VästeråsIrsta - IFK Kristianstad. Detta var första gången Kristianstadsbladet använde Solidtango och så här skrev man om premiärsändningen på sin hemsida

Sändningen från matchen mellan VästeråsIrsta och IFK Kristianstad på tisdagskvällen flöt på perfekt och över 2000 såg matchen via Kristianstadsbladets hemsida. Den här gången kunde tittarna även chatta under tiden som matchen pågick, ett inslag som var uppskattat.

- Tittarna var även mycket nöjda, säger Johan Lundqvist en av grundarna till Solidtango. Vi fick till och med mail från några som tackade för en fantastiskt bra stream och möjligheten att chatta med andra fans. Att få tackmail från nöjda tittare är självfallet mycket uppskattat, avslutar han.

the social fan tv platform

Solidtango är en social fan-tv plattform där alla med en fanbase kan skapa en helt egen Playkanal. Via Playkanalen kan fansen interagera med varandra via chattar och kommentarer. Plattformen har stöd för videoannonser och en komplett PPV-lösning. Bland de hundratals kunderna finns bl.a. Hamnen.se, Djurgården Fotboll, IFK Göteborg, Svenska Spel, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Hemsida: http://www.solidtango.com