Pixbo lanserar dubbla Playkanaler

Nu lanserar PixboTV dubbla Playkanaler, en för dam- och en för herrlaget. På dessa kan man se matcherna live, se sammandrag och highlights samt se sändningarna i efterhand.

Redan i kväll kl. 19.00 drabbar Pixbo samman med Warberg i en fjärde kvartsfinalmatch. Sändningen startar 18.45 med uppsnack och intervjuer. I morgon är det damernas tur då man tar emot Djurgårdens IF, sändningen startar 18.45.

Här hittar du Playkanalerna:

För herrarna: pixbowallenstamherr.solidtango.com
För damerna: pixbowallenstamdam.solidtango.com

Pixbo är dock långt ifrån den enda innebandyföreningen som använder Solidtango som plattform, nedan en lista på SSL-Klubbar med egna Playkanaler. Till dessa ska även TV-producenten NorrStream läggas till som sänder många SSL-matcher i slutspelet via sin egen Playkanal: https://norrstreamppv.solidtango.com

SSL-Klubbar med en egen Playkanal:

AIK Innebandy
Endre IF
FC Helsingborg
IBF Falun Dam
IBF Falun Herr
IKSU Florrball
Jönköpings IK Dam
Jönköpings IK Herr
Kais Mora
Mullsjö AIS
Pixbo Wallenstam Herr
Pixbo Wallenstam Dam
Warberg IC

the social fan tv platform

Solidtango är en social fan-tv plattform där alla med en fanbase kan skapa en helt egen Playkanal. Via Playkanalen kan fansen interagera med varandra via chattar och kommentarer. Plattformen har stöd för videoannonser och en komplett PPV-lösning. Bland de hundratals kunderna finns bl.a. Hamnen.se, Djurgården Fotboll, IFK Göteborg, Svenska Spel, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Hemsida: http://www.solidtango.com