Radioprofilerna Jesse Wallin och Martin Loogna först ut med Playkanal från Solidtango

Den första november lanserades Solidtango "the social fan tv plattform" i dag släpps den fösta Playkanalen som använder plattformen. Först ut är inga mindre än radioprofilerna Jesse Wallin och Martin Loogna.

Actionreportern Martin Loggna som har gjort allt från att placera en trädgårdstomte i Vita Huset till att korsa Atlanten i direktsändning. Nu händer det igen!

Under 2 veckor med start den 18 november kastar Loogna loss för ännu ett oförglömligt segeläventyr bland de västindiska öarna. Färden går bland de västindiska paradisöarna St Lucia,Tobago Keys och slutar i Grenada.

Varje dag delas “dagens uppdrag” ut från kollegan Jesse Wallin i studion som tar hjälp av lyssnarna att hitta på svårigheter för actionreportern.

Allt ska dokumenteras i form av video.

Samtidigt med äventyret i Västindien lanseras Jesse & Loognas helt egna Playkanalen www.jlplay.se där alla filmer och radiorapporter kommer att finnas samlade för att titta på direkt eller i efterhand.

- Det känns fantastiskt kul att Radiolegenderna Jesse Wallin och Martin Loogna är först ut med en egen Playkanal från Solidtango, säger Johan Lundqvist, en av grundarna till Solidtango.

Om plattformen

Solidtango är en 100% egenutvecklad teknisk plattform som klarar såväl skalning när det gäller lagring och kapacitet som att leverera video och livesändningar till tusentals fans samtidigt. Den 17 november 2011 lanserades en betaversion av plattformen, sedan dess har fler än 100 kunder testat den med stor framgång. Bland kunder finns bl.a. Djurgården Fotboll, Svenska Spel, Nöjesguiden, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.