SolidSport - urheilun monipuolinen suoratoistopalvelu saapuu Suomeen.

Ensimmäinen Suomen tapahtuma oli menestys

Kuten yhtiö on jo aiemmin ilmoittanut, se laajentaa Suomeen ja avaa toimiston Helsinkiin. Sauli Silvonen on nimitetty yhtiön Suomen maajohtajaksi.

- Historiallinen ensimmäinen toimipisteemme Ruotsin ulkopuolella, tämä on iso ja merkittävä askel SolidSportille – ja kokemuksellaan urheilusta ja SaaS-liiketoiminnasta, Sauli on täydellinen palanen tähän tehtävään, kertoo toimitusjohtaja Tobias Thalbäck.

- SolidSport tarjoaa erikoistunutta palvelua ja Suomen markkinoilla on jo valmiiksi herännyt kiinnostusta, vaikka toimintaa ollaan vasta käynnistelemässä, toteaa Silvonen.

Ricoh-turnauksessa pelattiin yli 600 ottelua kolmen päivän aikana ja niistä jokainen näytettiin suorana lähetyksenä. Tämä erittäin onnistunut pilotti käynnisti SolidSportin toiminnan Suomessa.

- Ricoh-turnaus on Suomen ensimmäisiä isoja koripallon nuorisoturnauksia, jossa kaikki ottelut lähetettiin suorana lähetyksenä. Palaute katsojilta, pelaajilta sekä turnauksen järjestäjiltä on ollut erinomaista. Tavoitteena on jatkaa ja kehittää turnausta myös seuraavana vuonna.

Sauli Silvonen aloitti maaliskuun 1. päivänä on toiminut tätä ennen koripallojoukkue Helsinki Seagullsissa viisi vuotta, joista viimeiset kaksi päätoimisena toimitusjohtajana. Hänellä on lisäksi kokemusta IBM:ltä sekä muista teknologiayrityksistä.

- SolidSport osoitti tarjoavansa kilpailukykyisen ja monipuolisen tuotteen ja palvelun urheiluseuroille, turnausjärjestäjille sekä urheiluliitoille. Se mahdollistaa parhaiden hetkien jakamisen yhä useammalle sekä mahdollisen lisätulon lähteen. Urheilulajilla tai ikäluokalla ei ole merkitystä palvelun skaalautuessa tarpeen mukaisesti, sanoo Sauli Silvonen.

- Suomen ja Ruotsin markkinoissa ei ole merkittäviä eroja, joten lähden innolla hankkeeseen mukaan.

- Ricoh-turnaus oli ensimmäinen askel SolidSportin kansainväliselle matkalle ja nyt teemme suunnitelmien mukaisesti seuraavan askeleen Suomessa. Olemme vakuuttuneita, että palvelumme tulee menestymään Suomessa samalla tavalla kuin Ruotsissakin. Saulilla on tarvittavaa kokemusta ja tietoa suomalaisesta urheilusta, joten hän on juuri oikea henkilö johtamaan tätä projektia, kertoo Tobias Thalbäck.

Ensimmäisiä tehtäviä on Silvosen mukaan:

- SolidSportin tunnetuksi tekeminen suomalaisen urheilun alalla ja seuratasolla. Monet turnausjärjestäjät ovat jo suunnitelleet SolidSportin käyttämistä sekä tapaamisia on myös sovittu eri lajien järjestöjen kanssa. Etsimme samalla uusia työntekijöitä tiimiimme välittömästi. Tarjolla on tehtäviä osaamistasosta riippuen esimerkiksi myynnissä, asiakasrajapinnassa, tuotannossa sekä markkinoinnissa. Jokaisessa tehtävässä pääsee oppimaan ja etenemään nopeasti kykyjen mukaan.

About SolidSport:

SolidSport is the simple streaming service that everyone should benefit from.

A free account with SolidSport, an internet connection and a mobile camera is all that is needed to produce your own live broadcast of an event. The earnings from the broadcasts are distributed equally in a unique initiative to create new financial resources for the association life in Sweden. So far, SEK 34 million has passed SolidSport's platform and has been passed on to our partners.

The storage space for saved image material is infinite in a thought that can be used for educational purposes of associations and teams.

SolidSport is for all sports - big and small - and the vision is to contribute to a society where more people exercise and more people feel good.

Mathias Lühr
Mail: mluhr@solidsport.com