Solidtango drömvärvar i Göteborg

Sedan lanseringen den 13 februari har utvecklingen för Solidtango gått i en rasande takt. Nya kunder har strömmat till och Playkanaler har startats på löpande band. Men trots detta växer kön med nya kunder som vill testa Solidtango. I skrivande stund är kön 110 företag/föreningar och organisationer lång.

- Därför är det nu med stor glädje vi kan presentera vår första drömvärvning, säger Johan Lundqvist, en av grundarna till Solidtango. Drömvärvningen heter Stefan Blom med en gedigen bakgrund inom produktion av webb och tv. Bl.a har Stefan filmat och producerat 200 kortare tv-inslag från blandade miljöer. Varit producent för livesändningar bl.a. för Tjörn Runt 2009-2010, Hyundai Cup 2010-2011, Mästarnas Mästare i segling 2012, samt mäss-tv från Allt för sjön i samarbete med Hamen.se 2012 och 2013. I Stefan har vi fått en fantastisk person men även en större tillgänglighet till våra kunder på och omkring västkusten, fortsätter Johan.

Stefans roll på Solidtango blir i huvudsak att aktivera och serva bolagets kunder med tips och råd om hur man jobbar effektivt med sin Playkanal men även hur man gör bra produktioner och vad som krävs för att uppnå det. Stefan kommer även att fungera som en inspiratör för nya kunder som aldrig har gjort tv förut men har viljan att starta en helt egen tv-kanal med hjälp av Solidtango.

Hur ser det ut med nyrekryteringar framöver då?

- Vi har en lista med nyckelpositioner som behöver bemannas, dels för att göra ett stort avtryck på den svenska marknaden men även för att kunna expandera internationellt. Kortsiktigt har vi en tydlig målbild av vilken person som är vår nästa drömvärvning, avslutar Johan med ett leende men avslöjar inte mer än så.

the social fan tv platform

Solidtango är en social fan-tv plattform där alla med en fanbase kan skapa en helt egen Playkanal. Via Playkanalen kan fansen interagera med varandra via chattar och kommentarer. Plattformen har stöd för videoannonser och en komplett PPV-lösning. Bland de hundratals kunderna finns bl.a. Hamnen.se, Djurgården Fotboll, IFK Göteborg, Svenska Spel, Universal, Sony Music, Sveriges Radio, Warberg IC och Svenska Bilsportförbundet.

Stefan Blom

Maila: stefan@solidtango.com