Sveriges största ungdomstävling i 16:9

Internetföretaget Solidtango levererar kamera och livestreaming till Junior SM i segling som går av stapeln 18-21 juni. Detta är första gången man erbjuder livesändning i 16:9 format och bildkvalitén är riktigt bra. För att ta del av livesändningen besök: http://www.svensksegling.se/SSFTavlingar/JuniorSM/

Junior SM i segling samlar närmare 1 000 barn och ungdomar som seglar och är därmed den största ungdomstävling i segling som någonsin arrangerats i Sverige. Tävlingarna utspelar sig på Baggensfjärden utanför Saltsjöbaden i Stockholm.

Solidtango är en teknisk arkitektbyrå med fokus på internetrelaterade lösningar för kampanjer, event och tillhandahåller heltäckande lösningar inom hosting, livestreaming och avancerad webbutveckling. Bolaget är officiell streamingleverantör till Kungliga Svenska Segelsällskapet och kommer att leverera all streaming kring årets upplaga av Eurocard Gotland Runt. Som ett komplement till streamingen har man även utvecklat Gotlandruntbloggen som gör att samtliga deltagande båtar kan dela med sig av sin kappsegling via, bild text och film.

Solidtango utlovar en storsatsning redan till nästa säsong för att med hjälp av streaming och positionering få ut seglingssporten på bred front.

För vidare information kontakta Johan Lundqvist per mail: johan@solidtango.se eller ring 0709 590 020.

Solidtango: www.solidtango.se

Junior SM: http://www.svensksegling.se/SSFTavlingar/JuniorSM