”Mitt Kök” reser i Polar

”Mitt Kök” reser i Polar

När TV4-Gruppens satsning ”Mitt Kök – Sverigeresan” drar igång idag är det husvagnar och husbilar från Polar som symboliserar själva resan. Matlagningsturnén, som erbjuder mat av högsta klass på sju orter runtom i landet, pågår under sju veckor.

Idén bakom ”Mitt Kök - Sverigeresan” är att lyfta fram och tillgängliggöra svenska smaker och bidra till att bygga det nya mat-landet Sverige. Jakten på lokala råvaror är därmed viktig när vinskribenten Jens Dolk och stjärnkocken Tommy Myllymäki ger sig av. För att ta sig runt i landet kommer teamet att resa i husvagnar och husbilar från Polar, för att vara mobila och för att kunna komma så nära inpå respektive ort som möjligt. Polars produkter erbjuder hög klass på boendet med en köksutrustning som matchar, och i vissa fall överträffar, den som återfinns hemma. Samarbetet med ”Mitt Kök” ligger därför helt i linje med Polars varumärkesstrategi.

- Maten är för många ett av de viktigaste inslagen under semestern, något som vi tar fasta på när vi utvecklar våra produkter. Med husvagn eller husbil ges du en unik möjlighet att på riktigt nära håll få uppleva den ort eller plats som du besöker, inte minst tack vare möjligheten att du i ditt eget kök kan sno ihop en njutbar middag på lokala råvaror, säger Niclas Runberg, marknadschef på SoliferPolar AB.

Starten på resan sker i Stockholm idag onsdag den 27 juni i samband med ÅF Offshore Race. Här, liksom på de följande sex turnéstoppen, anordnas en restaurang där Polars husvagnar och husbilar utgör dekoren. Onsdagar till fredagar varje vecka kommer det att serveras 5-rätters middagar med noggrant utvald dryck, allt med en koppling till orten. Det blir även matmarknader och seminarium. De husvagnsmodeller som är med på resan från Polar är 730 GSX BK, 730 TDS Svit, 590 CTH Svit samt Polars husbil 3504.

Turnéplan

• v. 26, Stockholm, Blasieholmen
  • v. 27, Gotland, Visby, Paviljongplan
  • v. 28, Norrbotten, Piteå, Västra Kajen