Polars bloggpappa 2012 utsedd

Polars bloggpappa 2012 utsedd

På söndag reser Polars och Pappa Magazines bloggpappa 2012 med familj iväg på en tre veckor lång husvagnssemester genom Sommarsverige. Den oerfarne camparen Kalle Brauner kommer dagligen att blogga om platser som besöks och aktiviteter som genomförs. Och om hur fyra personer håller sams en hel semester på 13,4 kvadratmeter.

Polars och Pappa Magazines pappabloggare 2012 är nu utsedd. Många härliga bidrag kom in men Kalle Brauner från Åkersberga, Stockholm, drog det längsta strået. Varken Kalle, hans fru Marie eller något av barnen Alma och Linus har tidigare erfarenheter från husvagnssemester. Något som upplevs positivt av Polar.

- För oss känns det väldigt roligt att få möjlighet att introducera husvagnens alla fördelar för en familj som är helt ny för campinglivet, säger Niclas Runberg, vice VD SoliferPolar AB. Det är lätt att bli hemmablind när man vistas i sina egna produkter och därför ska det blir mycket spännande att höra vad fyra par ”nya” ögon har att säga om vår produkt, fortsätter han.

Husvagnen som familjen ska resa och bo i är en Polar 560 BK årsmodell 2013. Starten på den tre veckor långa husvagnssemestern går på söndag den 8 juli. Första anhalten är Gränna följt av Rättvik och Orsa. Typiska aktiviteter för respektive ort väntar, såsom polkagris- och dalahästtillverkning, men även nöjesparker, djurparker, musikfestivaler och lata dagar på stranden. Om vädret tillåter vill säga.

- Vi brukar inte ha några som helst problem att aktivera oss oavsett väder, säger Kalle Brauner. Men hur lyckas man tillfredsställa allas önskemål i en husvagn på 13,4 kvadratmeter om det visar sig att det regnar tre veckor i sträck? fortsätter han.

Hur det går för familjen och hur de löser eventuella väderproblem kan man läsa om på den blogg som Kalle kommer att skriva. Motprestationen till resan och aktiviteterna är nämligen att Kalle dagligen ska blogga om allt som familjen företar sig och upplever. Förbipasserande på vägarna och grannar på campingplatserna kan hålla utkik efter det stripade ekipaget, fota det och därmed delta i en tävling. Bloggen finns på www.husvagnspappan.se