Hans I. Morken, Solør Bioenergi Varme AS, og Erik Nilssen, Bioenergi AS

Solør Bioenergi vokser i Norge gjennom kjøp av Bioenergi AS

Solør Bioenergi Varme Holding AS, en del av Solör Bioenergy Group, har tatt over aksjene i Bioenergi AS. Med oppkjøpet vokser selskapet med flere fjernvarmeanlegg.

Bioenergi AS eier og driver Dikemark fjernvarmeanlegg i Asker kommune, vest for Oslo.

Fjernvarmeanlegget forsyner offentlige og private kunder på Dikemark årlig med cirka 12 GWh fornybar varme. Energien produseres fra bioenergi, og Solør Bioenergi skal videreføre driften med samme høye leveringssikkerhet og kvalitet som tidligere.

Oslo Universitetssykehus HF er den største kunden, hvor Dikemark fjernvarme forsyner flere av sykehusets bygninger med fornybar oppvarming.

- Vi vil implementere tiltak for å tilpasse- og oppdatere anleggene og kundesentralene til vår driftsmodell. Porteføljen passer godt inn i vår forretningsmodell og vi har begynt å identifisere mulig potensiale for videreutvikling av fjernvarme i området, sier Hans Ivar Morken hos Solør Bioenergi Varme AS.

For mer informasjon, kontakt:
​Anders Pettersson, VD Solör Bioenergi Fjärrvärme, +46 70 491 55 95
Hans Ivar Morken, forretningsansvarlig Solør Bioenergi Varme AS, +47 957 00 590
Pär Westborg, marknadschef Solör Bioenergi, +46 76 777 76 72

Kategorier

Solör Bioenergy Group är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 156 500 användare varje dag. Vi finns på 141 platser i framför allt Sverige och Norge där vi producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Vår verksamhet omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä och produktion av biobränsle. Genom att ta tillvara på skogens resurser vill vi bana väg för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.

Solör Bioenergy Group är en ledande aktör inom förnybar energi baserad på trädbränslen med 600 000 användare varje dag. Bolaget finns på 300 platser i framför allt Sverige och Norge där de producerar och distribuerar fjärrvärme, ånga och el till bostäder, företag, offentliga verksamheter och industrier. Verksamheten omfattar även energiåtervinning av impregnerat trä, produktion av biobränsle samt drift och underhåll av kommunala och privata VA-anläggningar. Genom att ta tillvara på skogens resurser vill Solör bana väg för ett hållbart samhälle med minskade koldioxidutsläpp.