Ny radiatortermostat från franska Somfy, Thermostatic Valve io

Somfy lanserar radiatortermostat för det smarta hemmet

Franska företaget Somfy, ledande inom hemautomation lanserar nu en ny och lättinstallerad radiatortermostat som hjälper till att spara energi samtidigt som du får ökad komfort i ditt hem.

Somfy Thermostatic Valve io är en radiatortermostat med dubbla sensorer, en för vattentemperaturen och en för temperaturen i rummet. Med denna termostat ansluten får du en mer exakt temperatur i rummet och därmed ökad komfort.

Radiatortermostaten har en inbyggd display som lyser upp med en enkel knapptryckning. Den är även utrustad med funktioner som drar ner temperaturen om ett fönster öppnas, barnlås som skyddar mot oavsiktliga justeringar samt att ventilen justeras så att den inte fastnar. Allt i en snyggt designad produkt som enkelt smälter in i hemmet.

Denna nya radiatortermostat kan enkelt inkluderas i smarta hem-lösningen från Somfy som styrs av TaHoma. Här kan du inkludera radiatortermostaten i olika scenario för maximal besparing kring uppvärmningen i hemmet när du kombinerar med styrning av solskydd. Genom att anpassa temperaturen till varje rum individuellt uppnår du en högre komfort i hemmet samtidigt som du inte värmer upp hemmet i onödan.

Du kan dessutom röststyra radiatortermostaten om den är ansluten till Somfy TaHoma, då kan du styra temperaturen med antingen Google Assistent eller Amazon Alexa.

Radiatortermostat med många funktioner

• Lättinstallerad
  • Enkel att hantera
  • Barnlås
  • Dubbla temperatursensorer
  • Spar energi
  • Timerfunktion
  • Tyst drift

Somfy Thermostatic Valve io levereras med olika adaptrar som passar de flesta radiatorer som förekommer på marknaden. Rekommenderat pris är 999 kr inkl moms.