Somna AB lanserar Kedjetäcke® Sensitive – ett mjukare och varmare kedjetäcke

Somna AB med utveckling och produktion i Stenkullen utanför Göteborg, lanserar nu Kedjetäcke® Sensitive, en vidareutveckling av sin patenterade produkt Kedjetäcke®. Täcket har en 2 i 1-funktion med en vadderad sida och en kedjesida. Kedjetäcke® Sensitive har dubbelt så mycket vaddering som det klassiska kedjetäcket vilket gör det lämpligt för personer som behöver extra värme eller som önskar ett mjukare tryck mot kroppen.

”Vi ser ett behov bland våra användare av ett mjukare täcke vid t ex demens och smärtsjukdomar där kroppen är lite öm och känslig. Det andra behovet vi ser är de användare som vill ha mer värme i täcket men fortfarande vill ha den taktila stimulansen från kedjorna. Detta löser vi med vår 2-i-1-funktion i Kedjetäcke® Sensitive.”
Fredrik Löfgren,VD, Somna AB.

Somnas Kedjetäcke® är ett tyngdtäcke framtaget för att lindra oro, ångest och sömnsvårigheter. Täckets funktion är baserat på vetenskapliga studier om tyngdens och tryckets lugnande inverkan. Effekten blir att du kan slappna av, komma ner i varv och får bättre kvalitet på din sömn.

Täcket har en 2 i 1-funktion där man med den vadderade sidan mot kroppen får man ett djupt skönt tryck och med kedjesidan mot kroppen får man en ökad taktil stimulans. Kedjorna i täcket följer kroppens konturer och ger en omslutande känsla.

För ytterligare information kontakta:
-Fredrik Löfgren, tel. 0707-10 38 28, fredrik@somna.se