Hörselprodukterna har fått min vardag som lärare att fungera

Hörselprodukterna har fått min vardag som lärare att fungera

"Tidigare upplevde jag mycket frustration både på och utanför jobbet. Frustrationen bottnade i att jag ville vara delaktig, men jag hörde inte allt som sades och det hindrade mig från att vara en del av det som hände fullt ut. Idag mår jag mycket bättre och känner mig så mycket lugnare och det finns energi över till det jag vill göra" - Ulrika Magnusson.

För Ulrika, som är speciallärare på Granbergsskolan, har mikrofonerna Roger Select och Roger Table Mic II inneburit en stor förändring i hennes arbetsliv och livet i stort. Hon använder mikrofonerna både i klassrummet och vid konferenser, där den som håller i mötet hänger en mikrofon runt halsen. Hör hennes berättelse genom att klicka på videon.

För den som upplever nedsatt hörsel är ett bra första steg att göra ett hörseltest online, det kan du göra här - helt kostnadsfritt: Gör vårt online-hörseltest på tre minuter | Phonak