Ta del av Karins egen berättelse

"Roger Table Mic - Bättre än allt jag provat tidigare"

Karin Truedsson har testat nya Roger Table Mic:

Karin Truedsson är en aktiv 36-åring med familj och barn. Det är full fart hemma, men också på jobbet. I sitt arbete på Smittskydd Halland medverkar hon ofta i möten och föreläsningar, från fem personer upp till hundra deltagare. Hennes uppgift är att informera, samordna och utbilda människor med målet att förhindra spridning av smittsamma sjukdomar.

– Jag har en hörselnedsättning, men jag vill inte låta den hindra mig från att prestera på det sätt jag kan och vill. Av en slump fick jag reda på att det finns moderna tekniska hjälpmedel som gör skillnad. Roger Table Mic, exempelvis.

Du kan aldrig bli pilot
Karin har en medfödd hörselskada som upptäcktes när hon var i elvaårsåldern. Ofta brukar hörselskador hos barn upptäckas tidigare, när barn är sena med talet till exempel. Men Karin talade ovanligt tidigt. Hon hade ingen konkurrens om uppmärksamheten från några syskon, kunde utveckla sitt tal och klarade sig bra med den hörsel hon hade. I femte klass gjordes en rutinmässig hörselundersökning bland skolbarnen.

...//...

Vill berätta för fler
Att inte höra kan bryta ner självförtroendet och få någon att känna att den inte är lika bra som andra.
– Jag har alltid haft bra självförtroende, tack och lov, och har aldrig skämts för min hörselnedsättning. Men jag är en person som vill prestera och har viktig kunskap och information att förmedla, precis som många andra i sitt yrkesliv. Då vill jag känna mig trygg. Då ska inte hörselnedsättningen få lov att vara ett hinder. Det behöver den inte vara. Jag känner på något sätt att det är min skyldighet att berätta för människor, oavsett om de är unga eller gamla, som hör dåligt att det finns teknik och fantastiska hjälpmedel idag. Jag hoppas att jag påverkat någon, säger Karin Truedsson.

Läs hela Karin berättelse, eller lyssna till henne i en kort video