Phonak vinner tre kategorier vid Hearing Technology Innovator Awards™

Phonak vinner tre kategorier vid Hearing Technology Innovator Awards™

Roger On™, Phonak Audéo Life™ och Serenity Choice™ tilldelas pris för Technological Innovation and Achievement inom hörselindustrin

Stäfa, Schweiz, 21 oktober 2022 – Phonak, en ledande global leverantör av livsförändrande hörsellösningar, tillkännager idag att de har belönats i tre olika kategorier i det tredje årliga Hearing Technology Innovator Awards™.

Genom det årliga prisprogrammet uppmärksammar Hearing Health & Technology Matters (HHTM) teknisk innovation och prestationer inom hörselbranschen. Årets prisprogram såg dussintals innovativa tekniker från företag över hela världen i åtta kategorier.

Roger On vinner kategorien bästa personliga lyssningsenhet (fjärrmikrofonteknik).

Roger On är en fjärrmikrofon för användare av hörapparater och cochlea implantat, speciellt utformad för att bättre uppfatta tal i svåra lyssningssituationer med bakgrundsljud och över distans. Den kombinerar hörselprestanda, användarvänlighet och mångsidighet i en elegant fjärrmikrofon som kan användas i praktiskt taget alla lyssningssituationer.

Audéo Life vinner kategorien för bästa hörapparater (RIC).

Audéo Life är världens första vattensäkra uppladdningsbara hörapparat. Audéo Life hörapparater har universell anslutning med flera aktiva Bluetooth®-anslutningar, verkligt handsfree-samtal, tryckkontroll för enkel åtkomst till röstassistenter och mycket mer. Audéo Life hörapparater är designade för att vara mer hållbara tack vare en parylene-beläggning, som fungerar som tätningsmedel.

Serenity Choice vinner kategorien bästa hörselbevarande produkt (akustisk).

Serenity Choice är en exklusiv konsumentprodukt för hörselskydd. Serenity Choices stora sortiment är ett pålitligt namn inom professionella hörselskydd och inkluderar sex produkter för olika konsumenttillämpningar för hörselskydd och komfort, som sport, musik, sömn, flygning, jakt/skytte och arbete samt formgjutna hörselskydd för alla livssituationer.
De formgjutna varianterna inkluderar även skydd för flygning och simning.

"Målet med Innovator Awards är att ge ett erkännande till de organisationer och människor som förverkligar nya hörselvårdsidéer", sa ordföranden för 2022 års prisprogram, Jerry DeRosa. "Teknik som utvecklas av företag som Phonak hjälper till att driva innovation framåt i branschen."

“Roger On, Audéo Life och Serenity Choice är bra exempel på vårt mycket breda produktsortiment. Dessa utmärkelser visar vårt engagemang för att förnya inte bara hörsellösningar utan också för hörselskydd”, säger Jon Billings, Vice President för Phonak Marketing.

"Det här erkännandet är mycket givande för våra team och kan bara uppmuntra oss att ytterligare sträva efter excellens."

Ordmärket Bluetooth® och logotyperna är registrerade varumärken som ägs av Bluetooth SIG, Inc. och all användning av sådana märken av Sonova AG sker under licens.

Mediakontakter:

Globalt
Florence Camenzind
Mail: florence.camenzind@sonova.com

Om Phonak - Life is on.

Sedan 1947 har Phonak varit dedikerade till att förbättra livskvaliteten för personer med hörselnedsättning. Sjuttiofem år senare kvarstår vår passion för att skapa livsförändrande hörsellösningar som hjälper människor att trivas fysiskt, socialt och känslomässigt.

Genom att erbjuda branschens bredaste portfölj av hörsellösningar har vi åtagit oss att skapa en värld där "life is on" för alla. Hos Phonak är innovation inte begränsad till produkter. Vi arbetar för att förändra samtalen kring människor med hörselnedsättning. Vi gör detta genom att bekämpa hörapparatstigmat och skapa en förståelse för hur hörsel är kopplat till det bredare sammanhanget av ett hälsosamt liv.

Om Hearing Technology Innovator Awards

Hearing Technology Innovator Awards™ är ett internationellt prisprogram utformat för att uppmärksamma och hylla innovation inom hörselbranschen.

Läs mer på https://hearinghealthmatters.org/hearing-technology-innovator-awards/

Om HHTM

Hearing Health & Technology Matters (HHTM) ger aktuell information och levande insikter till alla som bryr sig om hörselnedsättning. Läsare och bidragsgivare kommer från många sektorer inom hörselområdet, inklusive praktiker, forskare, tillverkare, utbildare och, viktigare, konsumenter med hörselnedsättning och deras närstående. Genom att involvera alla dessa grupper hoppas vi kunna överbrygga de kunskapsklyftor som så ofta delar dem.

För att lära dig mer, besök HearingHealthMatters.org.

Phonak är en global leverantör av hörsellösningar och ingår i Sonova-koncernen tillsammans med Unitron, Hansaton, Advanced Bionics och AudioNova. Sonova erbjuder en av branschens mest omfattande produktportföljer — från hörapparater och cochleaimplantat till trådlösa kommunikationslösningar. Sonova är representerat i mer än 90 länder med mer än 14 000 medarbetare.

I Sverige finns Phonak representerat med ett kontor i Solna och ett i Halmstad. Bolaget Sonova Nordic AB marknadsför och säljer Phonaks hörapparater och trådlösa hörselprodukter, Roger, i Sverige.

Produkterna erbjuder stor flexibilitet och är utvecklade för både barn och vuxna för användning i hem och fritid, i skolan och på arbetet.

Oavsett grad av hörselnedsättning — från lätt till mycket grav — det finns en Phonak hörapparat som passar för varje behov. I vissa situationer kan det vara svårt att höra trots hörapparater. T ex när den som talar är på lite avstånd, i möten, i telefon eller i miljöer med störande bakgrundsljud. Då gör våra Roger hörselprodukter stor skillnad!