BRAVIA CORE ger den bästa filmunderhållningen till Sony BRAVIA XR TV

BRAVIA CORE erbjuder ett stort urval av de senaste filmnyheterna, storfilmerna och klassikerna som alla ingår i BRAVIA XR TVs. Ägare till en BRAVIA XR TV kan strömma innehåll med högsta bildkvalitet via Pure Stream.

BRAVIA CORE har skapats i samarbete med Sony Pictures Entertainment (SPE) för att erbjuda filmer och innehåll i högsta kvalitet till köpare av Sonys nya produktserie. Alla BRAVIA XR-modeller såsom nyligen lanserade MASTER SERIES A90J 4K OLED och den kommande X90J 4K HDR Full Array LED har förinstallerade filmer så att användare kan njuta av ett urval av de senaste premium och klassiska titlarna[i] samt den största samlingen av IMAX Enhanced-filmer. BRAVIA CORE är först på marknaden med att ha Pure Stream-teknik vilket ger nära exakt kvalitet motsvarande UHD BD vid strömning upp till 80 Mbps[ii].

• Vi samlar de bästa filmskaparna och skådespelarna och levererar långfilmerna till tittare via Sonys otroliga teknik och tv-apparater. Videotjänsten BRAVIA CORE ingår i alla BRAVIA XR TVs och ger den ultimata tittarupplevelsen hemma, säger Keith Le Goy, President, Worldwide Distribution and Networks, Sony Pictures Television.
  • I ungefär fyra år har vi arbetat för att verkligen förstå hemmaupplevelsen och hur vi kan leverera en fantastisk och uppslukande teknik som du annars hittar på biografen, säger Pete Wood, SVP, New Media Distribution, Sony Pictures Entertainment. BRAVIA CORE ger en fantastisk utanför-boxen-upplevelse. Du får det bästa innehållet som vår studio har att erbjuda från några av våra bästa och nyaste releaser till några av Sonys klassiker.
  • IMAX Enhanced är det bästa sättet att uppleva storfilmer utanför biografen, säger Bruce Markoe, Head of IMAX Post, IMAX Corporation. Vi arbetade nära Sony Pictures och DTS för att remastera över 50 IMAX Enhanced-titlar som ger den mest naturtrogna bilden och det bästa ljudet på en BRAVIA XR-tv. Vi är glada över att fortsatt kunna utöka samlingen av IMAX Enhanced för BRAVIA CORE och exalterade över att kunna ge konsumenterna det de uppskattar mest med IMAX.
  • Filmskapande har blivit så sofistikerat och med tekniken som finns i Sony BRAVIA XR TVs kan du nu få den upplevelsen hemma, tillägger Bruce Markoe.

Ägare av BRAVIA XR TVs kan lösa in filmer med BRAVIA-poäng från ett urval av minst 300 titlar såsom Venom, Pelle kanin, Ghostbusters, Blade Runner 2049 och Jumanji: The Next Level. För modellerna A90J och Z9J finns 10 filmpoäng respektive 5 för övriga BRAVIA XR-modeller[iii]. Dessutom får de ett urval av fantastiska filmer att strömma när som helst och så många gånger de vill i upp till 4K HDR-kvalitet[iv] genom sin prenumeration via BRAVIA CORE.

BRAVIA CORE ger tillgång till den största samlingen IMAX Enhanced-filmer för en fängslande tittarupplevelse hemma. Samlingen är optimerad för BRAVIA XR och ger IMAX remastered picture och omslutande ljud från DTS.

Innehåll som är inspelat med IMAX-film eller certifierade kameror, som filmen Spider-man: Far from Home, har ett bildformat som fyller ut en större del av skärmen och som har utformats specifikt för IMAX. Tittarna kan njuta av en förhöjd filmupplevelse hemma med prisbelönta filmer (Unga kvinnor, A Beautiful Day in the Neighborhood), actionfyllda hits (Bad Boys For Life, Baby Driver) och familjefilmer (Hotell Transylvanien, Smurfarna: Den försvunna byn).

Med Studio Access, som är en del av BRAVIA CORE-paketet, kan tittarna få tillgång till en mängd extramaterial, intervjuer med mera.

BRAVIA CORE finns nu tillgängligt i alla BRAVIA XR TVs. BRAVIA XR-serien är utrustad med den nya processorn Cognitive Processor XR som har en helt ny bearbetningsmetod som går längre än konventionell AI, utformad för att replikera de sätt som människor ser och hör.

Mer information om BRAVIA CORE: https://www.sony.net/bravia-core eller her

[i] Antal och val av titlar som kan ändras.

[ii] BRAVIA CORE har Pure Stream som erbjuder strömning mellan 30 Mbps - 80 Mbps. För att komma åt Pure Stream med 30 Mbps måste du ha en lägsta internethastighet på 43 Mbps. För att få tillgång till Pure Stream med högsta kvalitet som finns med 80 Mbps måste du ha en lägsta internethastighet på 115 Mbps. BRAVIA CORE ansvarar inte för nätverksbegränsningar eller tillgänglig bandbredd. Begränsningar och villkor för tjänsteleverantörer kan gälla.

[iii] A80J, A83J, A84J, X95J, X90J, X92J, X93J och X94J.

[iv] Temporär tillgång till prenumerationen Video-on-Demand i 24 månader av BRAVIA CORE för Z9J och A90J eller 12 månader för A80J, A83J, A84J, X95J, X90J, X92J, X93J och X94J. Prenumerationsperioden startar från registreringen av BRAVIA CORE-kontot. Vid slutet av den tillfälliga prenumerationsperioden som tillkommit med tv:n kommer åtkomsten till prenumerationen Video-On-Demand att upphöra. Varje förnyelse kommer att omfattas av avtal med leverantören av BRAVIA CORE-tjänsten, med förbehåll för de tillämpliga villkoren för den tjänsten.

• tv

Sony Corporation är ett kreativt underhållningsföretag på en solid grund av teknik. Från spel och nätverkstjänster till musik, bild, elektronik, bildsensorer och finansiella tjänster fyller Sony världen med känslor genom kreativitet och teknik. För mer information, besök http://www.sony.net/

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609