Ett bättre sätt att arbeta hemifrån - Sony presenterar nya trådlösa nackhögtalaren SRS-NB10

• Upplev ett personligt ljud i hög kvalitet med en fullskalig högtalarenhet
  • Du hörs även när det är bullrigt hemma med Precise Voice Pickup-tekniken
  • Njut av den lätta och bekväma designen hela dagen
  • Få upp till 20 timmars batteritid och en design med IPX4-skydd

Sony introducerar idag den nya trådlösa nackhögtalaren SRS-NB10 som gör det enklare att arbeta hemifrån. Den nya högtalaren vilar på dina axlar medan du tar jobbsamtal, lyssnar på musik eller går runt på ett bekvämt sätt.

Hör tydligt

Oavsett om du arbetar hemma eller från kontoret så kan bakgrundsljud och oväsen störa dina virtuella möten. SRS-NB10 har utformats specifikt för att göra varje videomöte enkelt och bekvämt.

SRS-NB10 har en fullskalig högtalarenhet som är vinklad uppåt så att ljudet optimeras för just dina öron. De passiva radiatorerna som är inbyggda i enhetens bakdel säkerställer att ljudet är välbalanserat genom att förstärka basen. Varje ord blir tydligt vid låga volymer även när andra befinner sig i rummet så att du slipper oroa dig över kollegor, rumskamrater eller familj som distraherar.

SRS-NB10 ger et tydligt ljud med hög kvalitet under viktiga samtal. Oavsett vad som händer runt omkring så kommer din röst att höras tydligt med hjälp av Precise Voice Pickup-tekniken. Två riktade (strålformande) mikrofoner kombinerat med avancerad ljudsignalbehandling gör att SRS-NB10 minimerar återkoppling och eko samtidigt som den ger personen eller personerna du pratar med en kristallklar röstkvalitet.

Du kan enkelt kontrollera mikrofonen under ett möte via ett klick på MIC Mute-knappen[1]. Genom att röra volymknapparna som sitter på sidan av SRS-NB10 så styr du enkelt volymen till en nivå som är bekväm för dig. När du lyssnar på musik kan du spela eller pausa direkt genom att röra på knappen som sitter på nackhögtalaren.

Ha den på under hela arbetsdagen

SRS-NB10 är inte bara utformad för arbete. Den trådlösa nackhögtalaren är lätt och bekväm med en passform som gör att de vilar mjukt på axlarna så att du kan ha den hela dagen. SRS-NB10 sitter bekvämt från dagens första möte till att du lyssnar på musik medan du lagar middag.

Det flexibla bandet på baksidan hjälper dig att hitta den perfekta passformen. Dessutom är du hela tiden medveten om vad som pågår i omgivningen när du är i ett samtal eftersom öronen inte är täckta.

Kraftfull och praktisk

Den som arbetar länge behöver inte oroa sig för batteritiden då SRS-NB10 är redo att ta sig an en hel dag av samtal, spellistor, tv-program och mycket mer. Med upp till 20 timmars batteritid[2] kan du fortsätta oavsett hur många videomöten du har på agendan. Om batteriet skulle börja ta slut så behöver du bara 10 minuters laddning för att få upp till en timme extra[3]. SRS-NB10 är också kompatibel med USB-C.

SRS-NB10 har också Multipoint Connection[4][5] som innebär att du kan ansluta två enheter på samma gång som exempelvis din laptop eller smartphone. Om ett samtal kommer in via din laptop samtidigt som du lyssnar på musik på din smartphone kan du ta samtalet genom ett klick på spela/ring-knappen som sitter på vänster sida av nackhögtalaren. När samtalet sedan är över börjar musiken att spela igen utan att du behöver återansluta.

Genom IPX4-stänkskyddet[6] så kan du njuta av ditt favoritprogram eller din favoritmusik när du gör dina vardagliga sysslor som exempelvis att städa.

Nackhögtalaren ger ett tydligt och personligt ljud även vid låga volymer. Genom att ansluta till din tv[7], smartphone eller musikspelare med Bluetooth så kan du njuta av dina favoritfilmer, program och spellistor utan att störa grannar, rumskamrater eller familjemedlemmar.

Vackert strömlinjeformad

SRS-NB10 har en elegant och enkel design med en tygfinish i hög kvalitet som gör att du håller stilen under videomöten. De tygklädda högtalarna ger nackbandet ett förstklassigt utseende och en lyxig känsla. SRS-NB10 kommer i färgerna mörkgrå eller vit för att matcha ditt hemmakontor eller din inredning.

SRS-NB10 har utformats med miljön i åtanke. Mindre än 10 procent av förpackningsmaterialet för SRS-NB10 utgörs av plast som återspeglar Sonys åtagande om att minska produkternas och verksamhetens miljöpåverkan.

SRS-NB10 kommer att finnas tillgänglig från september 2021 till ett cirkapris på 1500 SEK.

För mer information, vänligen besök: https://www.sony.se/electronic...

---

[1] När du använder kommunikationsappar visas mikrofoninställningarna "på" i appinställningarna.

[2] När volymen är inställd på cirka nivå 22. Faktisk prestanda kan variera från den angivna tiden på grund av volymen, låtar som spelas, omgivande temperatur och användningsförhållanden.

[3] När volymen är inställd på cirka nivå 22. Faktisk prestanda kan variera från den angivna tiden på grund av volymen, låtar som spelas, omgivande temperatur och användningsförhållanden.

[4] Kräver enheter som motsvarar Bluetooth-anslutning. Kombinationen av Mac OS-dator och iPhone är inte tillgänglig.

[5] En för musikuppspelning med A2DP-protokoll, den andra för kommunikation med HFP-profil

[6] Vattentålig är endast effektiv när locket är stängt. Garanteras inte för alla situationer .

[7] Kräver TV med Bluetooth-anslutning. Ljudfördröjning kan uppstå för att titta på film eller TV-program på grund av Bluetooth-egenskaper.