Nu kan du skicka in ditt bidrag till Sony World Photography Awards 2022

Nu öppnas portarna för 15:e upplagan av Sony World Photography Awards där fotografer kan skicka in sina bidrag via www.worldphoto.org.

Sony World Photography Awards är en tävling av World Photography Organisation och har en inflytelserik roll i branschen. Genom att representera de främsta fotografierna från det senaste året ger tävlingen en möjlighet för fotografer världen över att visa upp sina verk. Sony stödjer tävlingen för att bidra till fotografikulturens fortsatta utveckling genom att ge dagens talanger en global plattform.

Att skicka in sitt bidrag till tävlingen är gratis och fotografer bedöms helt anonymt av en branschledande jury.

Fotografer världen över bjuds in till att skicka in sitt bidrag till tävlingens fyra kategorier: Professional – enastående verk av 5–10 bilder i tio olika kategorier. Open, prisar världens bästa singelbilder inom tio kategorier, Youth – månatligen för framträdande talanger i åldern 12 till 19 år och Student – för fotografistudenter världen över. Tävlingens nationella program kommer dessutom utse lokala fotografitalanger.

2022 PRISER OCH VIKTIGA DATUM

Sony World Photography Awards är öppet för att skicka in bidrag från 1 juni 2021. Hela tävlingen och beskrivningar av varje kategori hittas på www.worldphoto.org/sony-world-photography-awards

Deadline för inlämning i tävlingens fyra delar är:

Professional: 14 januari 2022, 13:00 GMT

Open: 7 januari 2022, 13:00 GMT

Student: 30 november 2021, 13:00 GMT

Youth: Månatliga tävlingar med olika teman påbörjas från 1 juni till 31 december 2021.

Alla kategorivinnare i tävlingarna Professional, Open, Youth och Student kommer att vinna fotoutrustning från Sony. Dessutom kommer prispengar på 25 000 dollar (USD) ges ut till Årets fotograf och 5 000 dollar (USD) till Årets fotograf i tävlingen Open. Alla vinnare och nominerade fotografer kommer att presenteras på den årliga Sony World Photography Awards Exhibition i London för att sedan turnera internationellt. De vinnande fotografierna kommer även att publiceras i tävlingens årliga bok.

• swpa

Sony Corporation ansvarar för verksamheten Electronics Products & Solutions (EP&S) inom Sony Group. Med visionen om ”att fortsätta leverera Kando (känslor) och Anshin (fridfullhet) till människor och samhällen över hela världen genom strävan efter teknik och nya utmaningar” kommer Sony skapa produkter och tjänster inom hemunderhållning & ljud, bild och mobil. För mer information, besök: http://www.sony.net/

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609