Nu växer 4K-utbudet

Flera sätt att se äkta Ultra-HD-material på årets BRAVIA 4K-modeller

4K har fyra gånger så hög detaljnivå som Full HD. Det finns ett snabbt växande utbud av 4K-innehåll att ta del av på årets BRAVIA™-sortiment av 4K Ultra HD-tv från Sony. Och mycket mer kommer framöver.

4K-tekniken är på stark frammarsch just nu. Med flera ledande tv-bolag, kabel- och satellitoperatörer, tillsammans med streaming-tjänster, som för närvarande testar leverans av program i detaljspäckat 4K-format.

Den nya HEVC (H.265)-standarden gör kodning av 4K-bilder och ljud mycket effektivare än tidigare. Det är goda nyheter för alla som äger en BRAVIA-tv från 2014. HEVC-stödfunktioner finns som standard på alla nuvarande modeller, och gör det möjligt att ta del av strömmat eller inspelat 4K-innehåll.

För användare med en äldre 4K BRAVIA-tv utan inbyggt stöd för HEVC finns alternativ. Sonys FMP-X5 4K-mediaspelare har en inbyggd 4K HEVC-dekoder, som är perfekt för att streama det växande utbudet av 4K-material.

Medan tv-bolagen arbetar med lanseringsplaner, har streamingtjänster redan börjat sända i 4K. Netflix bröt ny mark när de började erbjuda House of Cards och Breaking Bad för 2014 4K BRAVIA-tv på utvalda marknader.

Privilege Movies 4K-kampanj vid köp av BRAVIA
I en ny kampanj kan köpare av BRAVIA få tillgång till ett urval av populära Hollywood-filmer i 4K, från Sony Entertainment Network eller med Sonys nya Privilege Movies 4K. Vid köp av någon av de utvalda BRAVIA 4K Ultra HD-modellerna finns möjligheten att få fem filmer i äkta 4K, från ett utbud av tio titlar som är förinstallerade på en bärbar hårddisk.

Allt ser bättre ut på BRAVIA med 4K-uppskalning
Allt ser bra ut på 4K BRAVIA-tv, oavsett om det är 4K-producerat innehåll, Blu-ray™-skiva, traditionell tv eller internet-filmer. Sonys 4K X-Reality PRO chip i tv:n förbättrar och skärper varje bild – även HD eller lägre upplösning som vid webbmaterial. Med uppskalning till 4K (3840 x 2160) visas skarpa detaljer.

Ett växande utbud av 4K Ultra HD-tv
Utöver de sju 4K-serier som nu är på erbjudande från Sony, finns den senaste lanseringen BRAVIA S90 nu tillgänglig i butik och att beställa direkt från Sony i början av oktober (förbeställning börjar direkt efter IFA). Modellen finns i storlekarna 75" och 65". Den subtilt välvda skärmen omsluter tittaren diskret i fantastiska 4K-bilder. Med avancerad bildteknik kommer underhållningen till liv med spännande klarhet, ljusstyrka och färg. Ett helt nytt 4.2-kanaligt, live högtalarsystemet i flera vinklar använder precist riktade, separata drivelement för försök hitta ett annat ord om möjligt 360° surroundljud.

BRAVIA S90 75"
 85 000 kr
BRAVIA S90 65"
40 000 kr

Se pressmeddelandet för BRAVIA S90.
Upptäck årets BRAVIA utbud av 4K Ultra-HD LCD-tv.

Sonys presscenter:

• Teknologi, allmänt

• tv
  • 4k

Genom att erbjuda en integrerad underhållningsupplevelse genom sina elektronikprodukter, mobiltelefoner, musik, filmer, spel och Sony Entertainment Network har Sony en unik position på marknaden och är en ledande tillverkare av konsumentprodukter. Sony är kända för sina audiovisuella produkter för både konsument- och proffsmarknaden, såsom, tv:n BRAVIA™ LCD High Definition (HD), kompaktkameran Cyber-shot™, videokameran Handycam®, “α” (Alpha) DSLR-kameran, XperiaTM Tablet och mp3-spelaren Walkman®, och professionell utrustning för HD-inspelning.

För mer information om Sony Europe, besök http://www.sony-europe.com eller www.sony.net för Sony Corporation.

Sony, WALKMAN, Cyber-shot, Handycam, BRAVIA och Xperia är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Sony Corporation. Övriga varumärken eller registrerade varumärken tillhör respektive ägare.