Nya kategorier i Sony World Photography Awards 2019

5 juni, 2018: World Photography Organisation lanserar nu tre nya kategorier i fototävlingen Sony World Photography Awards 2019. Sedan tidigare kan fotografer från hela världen delta i fyra olika klasser:

• Professional, består av tio olika kategorier och varje bidrag består av 5-10 bilder
  • Open, har tio olika underkategorier och uppmärksammar en enskild bild i varje kategori
  • Youth, för unga fototalanger i åldern 12-19 år
  • Student, består av en kategori för fotostudenter

För nästa års tävling introduceras också två nya kategorier i Professional-klassen, Brief och Documentary. Brief ger fotografer möjlighet att tävla med ett antal bilder på ett specifikt tema och Documentary uppmärksammar dokumentärfoto. I Open-klassen introduceras också en ny Creative-kategori.

Fotografer som önskar delta i tävlingen har till den 30 november 2018 på sig att skicka in sina bidrag till katergorin Student, till 4 januari 2019 för klasserna Open och Youth och till 11 januari 2019 för Professional.

Fullständiga beskrivningar av klasserna och de olika kategorierna finns på www.worldphoto.org/swpa.