Sony lanserar SRS-XB13 – en kompakt högtalare med EXTRA BASS

• En kompakt högtalare med tung bas och expansivt ljud
  • Slitstark design och flexibel bärrem gör den enkel att ta med överallt
  • Lång batteritid som gör att festen aldrig behöver ta slut

Sony lanserar idag SRS-XB13 – en kompakt trådlös högtalare som ger ett expansivt ljud.

Redo för allt

XB13 ger dig ett stort ljud oavsett plats. Med dess slitstarka design och den flexibla bärremmen kan du hänga högtalaren på väskan, runt vristen eller på parasollet under en dag på stranden. Högtalaren kan också hängas upp- och ner från ett högre läge för att skapa ett vattenfall av musik som sprider rytmen över dansgolvet. Storleken gör att den är enkel att ta med sig överallt så att du kan njuta av dina favoritlåtar vart du än befinner dig.

Liten högtalare, stort ljud

XB13 må vara liten men med EXTRA BASS och Sound Diffusion Processor ger den trots sin storlek ett kraftfullt ljud. Funktionen EXTRA BASS innebär att en passiv radiator arbetar tillsammans med fullräckviddshögtalaren för att förstärka bastonerna för ett imponerande ljud. Sound Diffusion Processor skapar även en expanderande effekt som sprider ljudet i alla typer av utrymmen med sin DSP-teknik.

När du vill ha ett större ljud så kan du dessutom koppla ihop två XB13 trådlöst för att få ett stereoljud som når ännu längre[1].

Episk uthållighet

XB13 kan tas med på alla äventyr. Den är damm- och vattentät (IP67[2]) så att du kan lyssna vid poolen, i parken eller under en längre vandring. Den har lång batteritid på upp till 16 timmar[3] och du kan hålla koll på batteriet via telefonen.

Sömlös uppkoppling

Behöver du ringa ett samtal? XB13 löser det. Oavsett om du är hemma eller på språng så kan du ta emot handsfreesamtal via högtalaren genom den inbyggda mikrofonen.
XB13 har den senaste Bluetooth-tekniken så att du slipper trådbundna anslutningar och komplexa inställningssekvenser och kan dra i gång musiken direkt. XB13 har också Googles[4] funktion Fast Pair så att du kan ansluta kompatibla telefoner och surfplattor till Android på några sekunder. Allt du behöver göra är att slå på högtalaren så kommer frågan om parning att dyka upp på din telefon direkt.

XB13 har laddning med USB-C för bekväm anslutning och kommer i sex olika färger inklusive svart, blå, gråbrun, korallrosa, puderblå och citrongul.

SRS-XB13 kommer att ha ett rekommenderat pris på 650 SEK och finnas tillgänglig från april 2021:

För produktspecifikationer, besök: https://www.sony.se/electronic...

[1] Endast kompatibel mellan SRS-XB13 trådlösa högtalare

[2] Enheten, med locket ordentligt fäst, har en vattentät klassificering på IPX7*1 definierad efter ”Grad av skydd mot inträngande vatten” i IEC60529 “Ingress Protection Rating (IP Code)”, och en dammtät klassificering på IP6X*2 definierad efter ”Grad av skydd mot främmande föremål”.

[3] När högtalaren används och volymnivån är inställd på 26. Det här kan variera beroende på temperatur eller förhållandena vid användning.

[4] Google är ett varumärke som ägs av Google LLC.

• ljud

Sony Corporation är ett kreativt underhållningsföretag på en solid grund av teknik. Från spel och nätverkstjänster till musik, bild, elektronik, bildsensorer och finansiella tjänster fyller Sony världen med känslor genom kreativitet och teknik. För mer information, besök http://www.sony.net/

Caroline Rebecca Schefte

PR Coordinator - Sony Nordics +45 28113609