Trådlös musikupplevelse från Sony

Nya Bluetooth*-hörlurar

Njut av musik var som helst med säsongens trådlösa Bluetooth-hörlurar från Sony. Det finns en modell för varje livsstil. Bottenlös bas med MDR-XB950BT. Ren och ostörd musik med brusreducerande MDR-ZX550BN. Eller bakgrundsmusik till löprundan en regnig morgon med stänksäkra och sportiga MDR-AS800BT.

Alla Bluetooth®-modeller med NFC har One-touch till smartphone. Håll bara hörlurarna mot mobilen ett ögonblick och en koppling upprättas utan sladdar eller uppsättningskoder. Sen kan användaren enkelt lyssna på kraftfullt ljud utan onödiga sladdar.

Vissa Bluetooth-modeller har även en inbyggd mikrofon som underlättar att ta emot samtal helt handsfree, men med ett tydligt digitalt ljud samtidigt som telefonen är kvar i fickan eller väskan.

MDR-XB950BT Bluetooth® hörlurar
Från dubstep till disco: ta ett steg längre med nya MDR-XB950BT. Den första Bluetooth-modellen i Sonys imponerande Extra Bass (XB)-utbud. Dessa kraftfulla hörlurar med huvudband är gjorda för seriösa basälskare, med en kompromisslös design och avancerade material såsom det bekväma huvudbandet i metall.

De 40 mm stora högtalarelementen har neodymiummagneter med högmagnetisk densitet för reproduktion av djup och stark bas. För att ta det ännu längre kan funktionen Electro Bass Booster enkelt aktiveras för att omedelbart förstärka ljudet med en äkta klubbkänsla.Advanced Direct Vibe Structure i Bass Booster skapar ett utrymme mellan elementet och trumhinnan, och garanterar tät och direkt återgivning av sub-basen. En akustisk undersökning med SME (Sony Music Entertainment), konstaterade att "rytmen är ett uttryck för basljud" (särskilt omkring 30~40 Hz) spelar en allt större roll i musikscenen. Funktionen Beat Response Control ger ett förbättrat basljud med en förstorad högtalarport på toppen av elementet.

Bekvämligheten är absolut viktigast, inte minst när användaren lyssnar länge. MDR-XB950BT har en ny ergonomiskt utformad kudde som smidigt följer användarens huvud. Genom att omsluta örat låter hörlurarna det yttre örat behålla sin form samtidigt som den levererar omfångsrikt ljud direkt till trumhinnan.

MDR-ZX550BN brusreducerande Bluetooth®-hörlurar
Lyssna på musik, utan distraktioner eller kablar. MDR-ZX550BN har en ”on-ear”-design och inbyggda funktioner för brusreducering som utplånar upp till 90 procent av de omgivande ljuden.

30 mm elementet ger tillfredsställande klart och rikt ljud. Och med 25 timmars kontinuerlig speltid (med brusreducering och Bluetooth på), tar inte batteriet slut ens på den längsta buss- eller flygresan. Hörlurarna har en vridbar design och fälls prydligt för platsbesparande förvaring i en ryggsäck eller väska när du är på språng.

MDR-AS800BT trådlösa in-ear Bluetooth®-hörlurar för sport
På gymmet eller löprundan med nätta och sportiga MDR-AS800BT. Gjord för aktiva användare som värdesätter komfort och säker passform lika mycket som bra ljud.

Den trådlösa MDR-AS800BT kan bäras traditionellt, eller vridna för en ännu bättre passform där kabeln snyggt lindas bakom örat. För en ännu säkrare passform med speciellt utformade öronbyglar som bekvämt passar örats naturliga kurva utan att kompromissa användarvänligheten.

Oavsett om det regnar kommer hörlurarna fortsätta spela musik. MDR-AS800BT är stänkskyddade till IPX4-standard, tack vare sammanfogning genom ultraljud hålls vattnet borta. De klarar 4,5 timmars musikuppspelning från en enda batteriladdning, tillräckligt för en eftermiddag på caféet eller att pendla till och från arbetet.

Cirkapriser och tillgänglighet
MDR-XB950BT, MDR-ZX550BN och MDR-AS800BT finns tillgänglig i handeln från och med oktober 2014.

Modell:cirkapris:
MDR-XB950BTB
1 899 SEK
MDR-AS800BTB
MDR-AS800BTW
MDR-AS800BTL
MDR-ZX550BNB
MDR-ZX550BNL
MDR-ZX550BNR
999 SEK

* Bluetooth®-varumärket och loggan är registrerade varumärken som ägs av Bluetooth SIG, Inc. All användning begränsas av licensen. Andra varumärken ägs av sina respektive ägare.

Sonys presscenter:

Tekniska specifikationer

Model Name

MDR-XB950BT

MDR-ZX550BN

MDR-AS800BT

Type

Closed, Dynamic

Wearing style

Headband (circum-aural type)

Headband (supra-aural type)

In-ear

Driver Unit

Φ40 mm, Dome type

Φ30 mm, Dome type

Φ5.8 mm, Dome type

Sensitivity

102 dB/mW (Passive operation)

Frequency characteristics

3Hz-28,000 Hz (Passive operation )

(A2DP:44.1kHz Sampling)

20 Hz - 20,000 Hz

(A2DP: 44.1 kHz Sampling)

20 Hz - 20,000 Hz

(A2DP: 44.1 kHz Sampling)

Impedance

40 Ω at 1 kHz (Passive operation)

Maximum input

1,000 mW(Passive operation)

Passive operation

Yes ( supplied headphone cable)

No

Supplied Accy

Micro-USB cable (approx.50cm) x 1,

Headphone cable (approx. 1.2m) x 1

Micro-USB cable (approx.50cm) x 1

Micro-USB cable (approx. 50 cm) x 1, Long Hybrid silicone rubber earbuds (SS/S/M/L 2 each), Arc supporters (S/M/L 2 each), Adjustment band, Carrying case

• Teknologi, allmänt

• hörlurar
  • ljud

Genom att erbjuda en integrerad underhållningsupplevelse genom sina elektronikprodukter, mobiltelefoner, musik, filmer, spel och Sony Entertainment Network har Sony en unik position på marknaden och är en ledande tillverkare av konsumentprodukter. Sony är kända för sina audiovisuella produkter för både konsument- och proffsmarknaden, såsom, tv:n BRAVIA™ LCD High Definition (HD), kompaktkameran Cyber-shot™, videokameran Handycam®, “α” (Alpha) DSLR-kameran, XperiaTM Tablet och mp3-spelaren Walkman®, och professionell utrustning för HD-inspelning.

För mer information om Sony Europe, besök http://www.sony-europe.com eller www.sony.net för Sony Corporation.

Sony, WALKMAN, Cyber-shot, Handycam, BRAVIA och Xperia är registrerade varumärken eller varumärken som tillhör Sony Corporation. Övriga varumärken eller registrerade varumärken tillhör respektive ägare.