Illustratör: Ola Skogäng

ÄVENTYRENS Ö - NY DRAMATISERAD ÄVENTYRSSERIE FYLLD AV MYSTIK OCH SPÄNNING

Med sin breda och gedigna erfarenhet inom barnunderhållning och efter succéserier som Humlan Djojj och Sagor för Barn lanserar nu den prisbelönta far- och dotterduon Staffan och Josefine Götestam lagom till mellandagarna sin femte ljudboksserie för barn; Äventyrens Ö - en dramatiserad äventyrsserie med musikaliska inslag fylld av spänning och mystiska händelser för alla i slukaråldern, stora som små.

Den nya serien handlar om Ella och Elliot; två tolvåriga kompisar som drivs av nyfikenhet och upptäckarglädje. Vännerna tillbringar somrarna på skärgårdsön Skatholmen. På ön, som de själva kallar för Äventyrens Ö, är de med om sommarens alla äventyr, som att simma, dyka, fiska och vindsurfa. Men också andra slags äventyr – spännande, mystiska och ibland farliga. Det första mysteriet i fyra delar börjar med att vi får följa Ella och Elliot som upptäckt ett obebott gammalt hus längre inåt ön. Fiskargubben Nilsson som är född på ön har berättat underliga historier om huset. Ella har övertygat Elliot om att de ska gå dit för att undersöka den mystiska gamla kåken. Det blir början på ett äventyr som de inte kommer att kunna glömma …

Bildobjekt 3
”Hur ska Ella och Elliot, två tolvåriga kompisar klara sig utan mat och vatten när dom lämnats på en öde ö av en mystisk kidnappare. Det är ett spännande äventyr där barnen själva skapar strategier för att överleva” – Staffan Götestam
Text Box Textruta 1
Staffan Götestam är och har länge varit en viktig barnkulturpersonlighet med succéer som sagolekhuset Junibacken, barnkulturhuset Funnys Äventyr i Malmö, ett stort antal teaterdramatiseringar och produktioner av Astrid Lindgrens böcker och bokserierna Funnys Äventyr och topplisteaktuella Humlan Djojj. Han har tillsammans med Josefine byggt upp ett ljudboksuniversum med dramatiserade berättelser för barn med över 250 miljoner lyssningar. Staffan skriver och läser in berättelserna och Josefine står för ljud- och musikproduktionen och ligger bland annat bakom Humlan Djojjs omåttligt populära visor. Seriens omslag är skapat av illustratören Ola Skogäng.

Äventyrens Ö släpps 24 december på streamingplattformar som Spotify, Apple Music, Youtube Music, Storytel, Bookbeat och Nextory.

Produktion:

Manus och Regi: Staffan Götestam