Alan Walker släpper singeln ”Paradise” tillsammans med K-391 och svenska Boy In Space - markerar ett nytt kapitel

Den multiplatina säljande och prisbelönta norska artisten, DJ och producenten Alan Walker presenterar ett nytt spännande kapitel idag med singeln ”Paradise”. Med sig på låten har han sin trogna samarbetspartner K-391 och den svenska popartisten Boy In Space. Nya singeln markerar ett nytt kapitel för Alan Walker och World Of Walker sedan den senast släppta klubb-inspirerande EPn ”Walker Racing League”. I samband med releasen av ”Paradise” genomförs även en stor kampanj tillsammans med PUBG Mobile där låten kommer presenteras inuti spelet.

Lyssna på ”Paradise” här

”Paradise” släpps tillsammans med tillhörande musikvideo som har premiär på Alan Walkers Youtubekanal imorgon kl 15.00.

Alan Walker har tagit världen med storm sedan sin debutsingel Faded släpptes 2015. Den unga producenten har idag över 50 miljarder audio- och videostreams och är den 9:e mest följda artisten på Youtube och 20:e mest följda på Spotify. Utöver detta har Alan Walker byggt en gedigen fanbase med över 120 miljoner människor som följer honom dagligen. Han har tidigare samarbetat med artister som Ava Max, Hans Zimmer, Farruko, Colplay, Kygo, Noah Cyrus och A$AP Rocky med flera. Sedan releasen av debutalbumet ”Different World” i december 2018 som bland annat innehöll globala hitsinglar som ”Darkside”, ”Alone”, ”All Falls Down” har Alan Walker haft över 600 arena- och festivalshower, inklusive Coachella, Tomorrowland, Ultra Music Festival, Lollapalooza med flera. Alan Walker har även blivit belönad med bland annat två Norska Grammis, tre MTV Music Awards och en Billboard Award nominering.

FÖLJ ALAN WALKER:
Website - YouTube - Spotify Facebook Instagram TikTokVK