Alan Walker teamar upp med Ava Max på nya singeln ”Alone, Pt. II”

Alan Walker teamar upp med Ava Max på nya singeln ”Alone, Pt. II”

Multi-platina säljande norska artisten, DJ och producenten Alan Walker släpper idag sin nya singel ”Alone, Pt. II”. Med sig på låten har han ingen mindre än popundret Ava Max.

Låten ”Alone, Pt. II” släpps tillsammans med tillhörande musikvideo som utgör andra delen i den nya World of Walker videotrilogin. Historien tar vid där videon till ”On My Way” lämnade oss tidigare i år.

Lyssna på ”Alone, Pt. II” här

”Jag är så glad att få dela min nya singel Alone, Pt. II med världen. Låten och musikvideon är uppföljningen på singeln On My Way. Jag ser fram emot att se reaktionerna på nästa avsnitt av World Of Walker trilogin från Walkers världen över. De har tålmodigt väntat på ny musik så jag är extra glad att få dela denna låten med dem innan årets slut. Sist men inte minst har Ava Max gjort ett otroligt jobb på låten. Jag har varit ett fan av henne sedan länge och kunde inte vara mer exalterad över att kunna göra detta tillsammans.”

Se musikvideon:

The Walker Excavations

I samband med nya singelreleasen släppte Alan Walker den 18:e december första delen av den nya plattformen ”The Walker Excavations”. Plattformen är ett digitalt escape-room inspirerat spel som utspelar sig i World Of Walker universumet. På plattformen får fansen möjlighet att spela karaktärerna som existerar i den pågående videotrilogin och hitta ledtrådar, lösa gåtor och avancera genom de olika rummen. Spelets berättelse följer densamma som musikvideorna och består av 5 rum som släpps upp längst med nya musik- och videotrilogin.

Upplev ”The Walker Excavations” här

The Aviation Tour

Tidigare i höst lanserades Alan Walker sin första arenaturné - ”Aviation Tour”. I den interaktiva gaminginspirerande konsertupplevelsen fick publiken i Oslo, Kina och Indien uppleva hans största hits kompade av ett fullt band på scen.

Om Alan Walker

Alan Walker är en 22-åriga multi-platinasäljande norsk artist, DJ, producent och hitmakare. Sedan hans genombrottsingel ”Faded” har han på fyra år fått över 18 miljarder audio -och videostreams världen över och är den 15:e mest följda artisten på Youtube. Alan Walker släppte sitt debutalbum ”Different World” i december 2018 och har redan hunnit ha över 500 huvudakts- och festivalshower, inklusive Coachella, Tomorrowland, Ultra Music Festival, Lollapalooza med flera.

Website | Facebook | Twitter | Soundcloud | Instagram | YouTube