Aleks är tillbaka med ny singel

Aleks är tillbaka med ny singel

Idag släpps Aleks nya singel "Magasin" som gästas av Mohammed Ali och är producerad av Masse (The Salazar Brothers). Den svenska hiphop/RNB-undret befinner sig just nu i studion och spelar in ett nytt fulllängdsalbum som kommer släppas senare i år.

Två år har gått sedan Aleks släppte sitt kritikerhyllade album "Inte längre fiender" - ett album som belönade honom med en Grammis i kategorin "Årets nykomling" 2012.

Sedan dess har han hörts i en rad uppmärksammade samarbeten som till exempel Labyrints "Ortens favoriter" och nu mer nyligen "Underklassmusik" med Kartellen, "Lucida drömmar" med Abidaz och på Mack Beats hyllade album.

Aleks skrev nyligen avtal med Sony Music för sitt kommande album.

– Aleks har ett ärligt uttryck i sin musik där han förenar hiphop och soul på ett sätt som känns både nytt och självklart på samma gång. Han har hunnit göra ett stort avtryck på den svenska musikscenen och att få chansen att arbeta med hans nästa album är vi otroligt peppade och stolta över, säger Claes Uggla, Head of Urban på Sony Music.

- Jag har mycket kvar att ge världen. Det känns positivt med Sony. Ser fram emot 2014!, hälsar Aleks.

www.facebook.com/aleks1fam
www.instagram.com/aleks1fam