​Alicia Keys samarbetar med Ed Sheeran på nya singeln “Underdog”

​Alicia Keys samarbetar med Ed Sheeran på nya singeln “Underdog”

Med 15 GRAMMY Awards i bagaget släpper Alicia Keys nya singeln ”Underdog” som är skriven av Alicia Keys tillsammans med Ed Sheeran och producerad av Alicia tillsammans med Johnny McDaid (Ed Sheeran, P!nk). Den starka musikvideon till “Underdog” är regisserad av Wendy Morgan och ses här;

“Some people may think of the word underdog as a negative word but I see it as a powerful word representing people who may be underestimated and yet still rise to the challenge and exceed expectations,” säger Alicia. “I love this song so much because it’s about real life and real people and our experiences. We’ve all been in a place in our lives where we’ve had to defy the odds. It’s never easy. One of my favorite lyrics in the song is, ‘They say I would never make it but I was built to break the mold.’ I don’t think there’s a person on the planet that hasn’t felt that way.”

Underdog” är den senaste låten i raden från Alicia Keys sjunde studioalbum “ALICIA” som släpps våren 2020. Tidigare utgivna låtar från det kommande albumet inkluderar “Time Machine” - en powerlåt som handlar om att släppa taget samt singeln ”Show Me Love” - en duett med GRAMMY Award-belönade R&B-stjärnan Miguel som handlar om alla olika sätt vi visar varandra vår kärlek.

Förutom en efterlängtad albumrelease väntar ett fullspäckat år för multitalangen Alicia Keys. Den 26 januari återvänder hon som host för GRAMMY Awards för andra året i rad, den anrika galan sänds på CBS. Den 31 mars släpper Alicia Keys boken ”More Myself”, tills dess njuter vi av nya singeln ”Underdog”.

Mer Alicia Keys
HEMSIDA