Amerikanska a cappellagruppen Pentatonix släpper nytt album 16 oktober

Amerikanska a cappellagruppen Pentatonix släpper nytt album 16 oktober

Amerikanska a cappellagruppen Pentatonix har gjort makalös succé med sina mäktiga musikvideos och album med superhits i instrumental tolkning sedan vinsten i NBC’s talangjakt ”The Sing-Off” 2011. Fredagen den 16 oktober släpper Pentatonix sitt första studioalbum med originalmusik. Första singeln från albumet heter ”Can’t Sleep Love” och har världspremiär nu på fredag den 4 september.

Pentatonix består av vokalisterna Scott Hoying och Kirstie Maldonado, Mitch Grassi och Avi Kaplan på bassång samt Kevin “K.O.” Olusola på beatbox och rap.

Nyligen släppte Pentatonix en hyllad cover på världshitlåten ”Cheerleader” som i original görs av OMI.

Pentatonix musikvideos har tillsammans över 1 miljard visningar på YouTube och i februari 2015 belönades de med en Grammy i kategorin ’Best Arrangement, Instrumental and A Cappella’ för sitt magiska Daft Punk-medley. De har tidigare släppt albumen PTX Vol 1-3 samt julalbumen ”PTXmas” och “That’s Christmas To Me”. Senaste albumsläppet, julalbumet ”That’s Christmas To Me” har sålt platina i USA och var ett av de mest säljande och hyllade albumen under julen 2014. Pentatonix befinner sig i skrivande stund på turné i USA med Kelly Clarkson.

Det nya självbetitlade albumet släpps fredagen 16 oktober.

www.ptxofficial.com
www.youtube.com/Ptxofficial