Amerikanska superstjärnan Ke$ha gästar svenska X Factor 30 november

Amerikanska superstjärnan Ke$ha gästar svenska X Factor 30 november

Ke$ha till Sverige! Annexet och de svenska TV-sofforna kommer att fyllas med konfetti och fest när Ke$ha gästar svenska X Factor nästa fredag den 30 november. Hon gästar programmet för att bland annat uppträda med sin senaste hitsingel ”Die Young”. Detta blir Ke$has första nordiska TV-framträdande någonsin.

Förutom besöket i svenska X Factor den 30 november så släpper också Ke$ha sitt nya album ”Warrior” samma dag. På nya albumet har hon samarbetat med Patrick Carney från Black Keys, Iggy Pop, Wayne Coyne från The Flaming Lips, Ben Folds och producenter som Max Martin, Benny Blanco, Dr. Luke – för att nämna några.

Aktuella singeln "Die Young" är just nu #3 på amerikanska Billboardlistan och här i Sverige är singeln en av de mest spelade låtarna på radiostationen NRJ.

Vi ser fram emot att fira nya albumet ”Warrior” och njuta av Ke$ha live i svenska X Factor nästa fredag!

www.keshasparty.com
www.facebook.com/kesha
www.twitter.com/keshasuxx

Om Ke$ha:
Etta på topplistan i USA tre gånger
Över 35 miljoner sålda singlar världen över
Debutsingeln ”TiK ToK” fyra gånger Platina i Sverige