Arvingarna släpper cover på ”Innan sommaren tar slut” av Pontus & Amerikanerna 3 maj

Våren och sommaren är på ingång och så även ny musik med Arvingarna. Denna gång med två fina covers som släpps under maj månad. Redan nu på fredag 3 maj får vi första smakprovet ”Innan sommaren tar slut”, en nyinspelad svängig version av Pontus och Amerikanernas härliga hit från slutet av 90-talet. Stefan Brunzell är producent och några av Sveriges främsta musiker medverkar på inspelningen.

Arvingarna är fint nominerade med sitt album ”Hundra dagar” i Grammis 2024 som går av stapeln onsdagen den 8 maj. Morgonen därefter, den 9 maj ser och hör vi Arvingarna prata om och framföra sitt nya låtsläpp i morgon-TV.

I sommar åker Casper, Lasseman, Tommy och Kim ut på de svenska vägarna där de besöker glada festivaler och stadsfestivaler med sin musik. Första stora spelningen i vår är Drömmen festival på Stockholms stadion lördagen den 25 maj. Det blir folkligt och festligt!

Följ Arvingarna:
TikTok