Bo Kaspers Orkester släpper ”Att vara ung (Bassflow Remix)” - 2024 version

Bo Kaspers Orkester släpper ”Att vara ung (Bassflow Remix)” - 2024 version

Bo Kaspers Orkester släppte i höstas sitt fjortonde album samtidigt som de gjorde drygt 30 utsålda konserter på Rival under namnet ”Bo Kaspers Orkester – In Concert”. Både skivan och konserterna fick superfina recensioner och i år har bandet tagit med sig konsertkonceptet på en slutsåld Sverige-turné. Med ständig lekfullhet har bandet vandrat mellan jazz, funk, pop, visa och soul – och nu fortsätter de utforska nya musikaliska vägar och släpper en magisk remix av deras hit ”Att vara ung".

Bandet och producenten Peter Boström har tillsammans gjort den härliga versionen; ”Att vara ung (Bassflow Remix)", som släpps idag - vi ser fram emot att höra den på sommarens dansgolv och spellistor.

”Att vara ung är vad vi minns eufori. Allt var möjligt och världen väntade. Och lyckligtvis tog världen emot oss med öppna armar. Vi har haft tur men det kunde ha spårat ut helt. Remixen av ’Att vara ung’ har soundet och euforin vi sökt men som vi behövde ett ess som Peter Boström för att finna. Vi hoppas att de unga tas emot väl av det stora som väntar. Och att vi lite äldre får dansa länge än.” Bo Kaspers orkester

LYSSNA HÄR

En miljon sålda album, flera listettor på den svenska albumlistan och otaliga utsålda turnéer säger allt om hur älskade Bo Kaspers Orkester och varför de håller platsen som ett av den svenska musikscenens största band.

INSTAGRAM | FACEBOOK | SPOTIFY |YOUTUBE

Johanna Boström Stone