Bo Kaspers Orkester släpper sitt efterlängtade album, "Landet vi ärvde"

Bo Kaspers Orkester släpper sitt efterlängtade album, "Landet vi ärvde"

Idag släpper Bo Kaspers Orkester sitt efterlängtade nya album, "Landet vi ärvde". En skiva som berör och berättar en historia. Texterna har Bo Sundström till stor del skrivit tillsammans med Andreas Mattsson och återigen samarbetar de med producenten Johan Lindström. Denna gång har de hämtat inspiration från både americana och singer/songwriters. Skivan är orkesterns fjortonde.

”Albumet fick namnet ”Landet vi ärvde”.
Landet vi ärvde som tidigare generationer byggde upp och som ska lämnas vidare till våra barn och deras barn. Bygget som nu vissa vill montera ned har i viss mån påverkat tänket. Men också tankar på att åren går. Att partyt börjar vicka över till hemgång.
Perfekt textmaterial - för oss.”
/Bo Kaspers Orkester

LYSSNA HÄR

Förutom albumsläppet är bandet aktuellt med trettio konserter på Rival i Stockholm i höst, under titeln "Bo Kaspers Orkester – In Concert". Det är en föreställning som spänner över deras framgångsrika karriär som sträcker sig över drygt 30 år. De kommer att framföra klassiker, tolkningar och nyskrivet med ett band som inte sällan kallas "Sveriges bästa liveband". På scen kommer Bo Sundström (sång), Michael Malmgren (bas), Fredrik Dahl (trummor), Mats Schubert (keyboard), Robert Östlund (gitarr), Ida Sandlund (kör, keyboard), Niklas Gabrielsson (kör, slagverk), Jonne Bentlöv (trumpet) och Björn Jansson (saxofon) att medverka.

Här finns mer info & biljetter

INSTAGRAM | FACEBOOK | SPOTIFY |YOUTUBE

Johanna Boström Stone