Bo Kaspers Orkesters släpper första musiken från kommande albumet; singeln "När du landat (har jag vaknat)"

Bo Kaspers Orkester är ett av Sveriges mest älskade band och deras musik ger oss ett soundtrack till livet. Själen finns alltid där tillsammans med texter och melodier som berör; just det hör vi i bandets nya singel ”När du landat (har jag vaknat)” som släpps idag. Det är första smakprovet från deras efterlängtade nya, och fjortonde, album ”Landet vi ärvde” som kommer den 6 oktober.

LYSSNA HÄR

På nya singeln och albumet har de återigen samarbetat med producenten Johan Lindström och de har hämtat inspiration från både americana och singer/songwriters.

”Börjar bli många år som vi nu har skrivit låtar med Bo Kaspers Orkester. Dessa ska sättas text på, arrangeras, spelas in och framföras för en kräsen och, vad vi hoppas, förväntansfull publik. Så vi vill göra det bra.
Med hjälp av Andreas Mattsson, som har en öm penna och Johan Lindström, som har ett lyhört öra, har vi nu sammanställt vårt fjortonde album. Det fick namnet ”Landet vi ärvde”.
Landet vi ärvde som tidigare generationer byggde upp och som ska lämnas vidare till våra barn och deras barn. Bygget som nu vissa vill montera ned har i viss mån påverkat tänket. Men också tankar på att åren går. Att partyt börjar vicka över till hemgång.
Perfekt textmaterial - för oss.
Ta mig, käraste, under armen och led oss dit vi bor. Är du inte här - snälla hör av dig är du snäll. Är en slarver - jag vet. Men Que sera, sera. Vi får se vad som händer. Och någon orsak ska döden ha.
Hela hösten kommer vi att spela på Rival, en underbar intim konsertlokal i hjärtat av huvudstaden. Det blir - så klart - en blandning av det nya och det gamla tillsammans med fantastiska medmusiker.

Bor ni i Stockholm eller hälsar på i höst - kom gärna och lyssna. Vi kommer att vara bra.

/ Bo Kaspers Orkester

I ”Bo Kaspers Orkester – In Concert” bjuder bandet på en föreställning som spänner brett över deras succéfyllda i dag drygt 30-åriga karriär. De kommer lyfta klassiker, tolkningar och nyskrivet med ett band som inte sällan kallas ”Sveriges bästa liveband”. Medverkande på scen är Bo Sundström (sång), Michael Malmgren (bas), Fredrik Dahl (trummor), Mats Schubert (trummor), Robert Östlund (gitarr), Ida Sandlund (kör, keyboard), Niklas Gabrielsson (kör, slagverk), Jonne Bentlöv (trumpet) och Björn Jansson (saxofon).

HÄR finns mer info & biljetter

INSTAGRAM | FACEBOOK | SPOTIFY |YOUTUBE

Johanna Boström Stone