Bob Dylan släpper interaktiv video där tittaren blir regissör

Bob Dylan släpper interaktiv video där tittaren blir regissör

Bob Dylans "Like A Rolling Stone" släpps idag som en ny unik interaktiv video. I videon används en ny banbrytande teknologi som gör att tittaren får uppleva den klassiska inspelningen av låten från 1965 på ett aldrig tidigare skådat sätt. Tittaren spelar en aktiv roll för berättelsen i musikvideon då varje tittare kommer integrera med videon på sitt säregna sätt.

Upplevelsen kring videon börjar när tittaren trycker på play och därefter får möjligheten att zappa mellan 16 olika TV-kanaler. Kanalerna är gjorda utefter olika amerikanska TV-format och oavsett vilken kanal du zappar till så kommer nyhetsuppläsaren eller skådespelaren på den kanalen att läppsynka till låttexten för ”Like A Rolling Stone”, samtidigt som låten fortsätter att spela. Detta innebär att varje tittare väljer sina egna kanaler och därmed regisserar och formar sin egen video. Ingen tittning kommer alltså att vara den andra lik. Den pantenterade teknologin bakom denna video är skapad av det digitala medieföretaget Interlude.

Se och skapa din video via följande länk: www.bobdylan.com

Videon har premiär i samband med Bob Dylans ”The Complete Album Collection Volume 1” som släpptes på Legacy/Columbia den 4 november. Boxen innehåller 47 album, varav 35 studioalbum, 6 livealbum, samlingsalbum, en inbunden bok där album för album presenteras med texthäften och noteringar från den berömda författaren Clinton Heylin och en ny inledning av journalisten och TV-personligheten Bill Flanagan.

www.BobDylan.com
www.twitter.com/bobdylan